Nový závod by mal zvýšiť výrobnú kapacitu spoločného podniku Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) o 300-tisíc vozidiel ročne.

„S touto štvrtou továrňou sa výrobná kapacita DPCA vyšplhá na 1,1 milióna vozidiel ročne,“ uviedla spoločnosť PSA, ktorá sa tento rok dohodla na kapitálovom prepojení s firmou Dongfeng. Posilnenie vzájomnej spolupráce má stratovej automobilke pomôcť znížiť jej nadmernú závislosť na európskom trhu.

V apríli akcionári PSA na valnom zhromaždení schválili zvýšenie kapitálu o tri miliardy eur. K nemu prispejú Dongfeng a francúzsky štát, ktorí tak získajú v PSA po 14 percentách. PSA je po nemeckom Volkswagene druhým najväčším výrobcom áut v Európe.

Čína v roku 2009 vďaka silnému rastu predaja vystriedala Spojené štáty na pozícii najväčšieho automobilového trhu sveta. Popredné svetové automobilky sa snažia expanziou v Číne a na ďalších rozvíjajúcich sa trhoch kompenzovať slabší dopyt vo vyspelých krajinách.