Bez väčšej námahy

No práve Kuga veľmi prekvapuje. SUV, ktoré vďaka jeho dizajnu i zamerania pasujem maximálne tak na obrubníky chodníkov vo väčších mestách, sa tu bez hanby prehrabáva nástrahami terénu. Vnútri sa pritom správa akoby sa nič nedialo a až na kolesá vo vzduchu nedáva najavo žiadnu drámu ani zvonku. Nemá ani špeciálne terénne systémy, a tak sa spolieha sama na seba.

Keď kolegovi zhasne motor pri stúpaní na vrchol kopca strednej náročnosti, kde už máte za volantom pocit, že idete do neba, stačí opäť naštartovať a pridať. Ešte nejaký čas síce cítiť spojku, no pohon všetkých štyroch kolies v tomto mestskom SUV odviedol výbornú prácu a v strmom kopci sa rozbehol bez väčšej námahy.

Ford Kuga prekvapuje Zdroj: Ford

Pritom menšiu Kugu sme v testoch hodnotili ako agilné auto na spevnené cesty, kde stále cítiť tú forďácku radosť z jazdy a ovládania. I keď aj v teréne trochu prekáža priširoký stredový tunel.

Skutočný offroad

Pohyb omnoho väčšieho Rangeru v teréne je o  inom. Takmer päťapolmetrový pickup so svetlou výškou 23 centimetrov s nápravami viditeľne pracuje, nakláňa sa a odhaľuje pritom hrubé konštrukcie podvozka. Je radosť sledovať ho v teréne.

Ford Ranger Zdroj: Ford

S chuťou kríži nápravy a 35-stupňový bočný náklon motivuje vytáčať úzke zákruty v terénnom polygóne na jedenkrát tak, že Ranger prejde bokom po priľahlom kopci. Máme zapnutý redukovaný prevod pre pomalú jazdu v teréne, ktorý si na rozdiel od minulosti vodič zapne otočným ovládačom, netreba ho radiť prídavnou pákou prevodovky.

Ranger sa vďaka tomu vyškriabe nahor prudkým stúpaním bez pomoci šliapania na plyn úplne sám na jednotke. Takisto zlezie bez potreby ďalšieho brzdenia, systémy ho spomaľujú samé podľa potreby.

Ford Ranger Zdroj: Ford

Pre priame porovnanie som ešte presadol do zhruba desaťročného Rangera, ktorý patrí samotnému Slovakia Ringu – za tie roky vidno obrovský skok v kvalite i spracovaní. Kým nový je mastodont budiaci rešpekt, ten starý je len poctivý pickup. Pracant.

Drifter do mesta

Ford na plochách centra bezpečnej jazdy pretekárskeho okruhu pri Dunajskej Strede nechal premávať aj 140-koňovú Fiestu obutú na pneumatikách Easy Drift. Znamená to plastové návleky na zadné kolesá spôsobujúce, že zadok auta nemá prakticky žiadnu adhéziu.

Ford Fiesta s obutými EasyDrift už zažila svoje Zdroj: Ford

V kombinácii so skúseným jazdcom driftov malý trojvalec hádže zadkom, otáča sa okolo kužeľov dverami napred a vo vysokej rýchlosti spraví 360-stupňovú otočku ako z filmu. Je neuveriteľné ako sa mestské mini auto zmení na driftovací nástroj, s ktorým si bez niekoľkých desiatok minút alebo hodín tréningu šofér nevie pomôcť a len sa bezmocne točí na mieste.