Malé MPV od Opla sa v Ženeve predstavilo vo svojom druhom generačnom vyhotovení, a to sedem rokov po premiére jednotky. Svojím vonkajším vzhľadom ladí krok so súrodencami – Insigniou a novou Astrou. Dĺžkou 4 288 mm nielenže výrazne prekonáva svojho predchodcu (o 235 mm), ale stavia sa na čelo v rámci celej relevantnej konkurencie, do ktorej patria napríklad Škoda Roomster, Citroën C3 Picasso aj ešte horúca novinka Kia Venga. Batožinový priestor s kapacitou rovných 400 litrov označujú tvorcovia Merivy za zlatý stred. Novinka prináša niekoľko zaujímavých technických riešení. V prvom rade protismerné otváranie zadných bočných dverí FlexDoors. Tento systém, v osobných automobiloch často využívaný najmä v praveku motorizmu, už principiálne uľahčuje nastupovanie na zadné sedadlá. V prípade novej Merivy to platí dvojnásobne. Jej zadné dvere sa dokážu totiž otvoriť v až nemožnom 84-stupňovom uhle.
V interiéri zas dominuje variabilný systém hliníkových koľajníc FlexRail v strede vozidla. Obsahuje pevnú schránku a posuvné priečinky s konektormi a elektrickou zásuvkou, ako aj držiaky šálok na nápoje. Systém konfigurácie zadných sedadiel FlexSpace mala už aj Meriva prvej generácie. Nové je jednoduchšie ovládanie. Repertoár pohonných jednotiek bude pri štarte predaja tvoriť pätoro maloobjemových štvorvalcov – tri zážihové a dva vznetové. Tu sú 1,4 Twinport (74 kW/101 k), 1,4 Turbo (88 kW/120 k) a 1,4 Turbo (103 kW/140 k) na jednej strane a 1,3 CDTI (55 kW/75 k) a 1,7 CDTI (74 kW/101 k) na strane druhej. Nová Meriva v najdynamickejšej verzii 1,4 Turbo (103 kW/101 k) akceleruje z pokoja na stovku za 10,3 sekundy, dosahuje maximálnych 195 km/h a spotrebuje 6,5/100 km v kombinovanom cykle. Najúspornejší derivát s motorom 1,3 CDTI na dosiahnutie rýchlosti 100 km/h potrebuje 16,9 sekundy, maximálna rýchlosť vrcholí na úrovni 158 km/h a spotrebuje 4,8 l nafty na 100 km. Nový Opel Meriva sa začne predávať začiatkom leta.
Zdroj: 01
Zdroj: 02
Foto - Opel