Fiat Ducato podstúpil facelift. Nie však v pravom zmysle slova. Výzor výraznými zmenami neprešiel. Tie sa týkajú skôr mechanických a technických komponentov. Adekvátnejšie v tomto prípade sedí slovo techlift.

Základným a najdôležitejším kameňom zmeny sú pohonné jednotky. Doteraz boli tri výkonové verzie z troch objemov. Odteraz však budú objemy dva a výkony štyri. Všetky podporujú najnovšie smernice Európskej únie, takže sú kompatibilné s normou Euro 5.

Pôvodný základ bol 2,2 litrový štvorvalcový turbodiesel prevzatý od koncernu PSA. Nový základ s objemom 2,3 litra, z vlastnej dielne, ponúkne výkon vyšší o 10 percent a krútiaci moment o 20 percent. V absolútnych číslach sú hodnoty 81 kW (110 k) a 300 Nm. S touto zmenou prišlo aj zníženie spotreby a predĺženie servisného intervalu zo 40 na 50 tisíc kilometrov.

Silnejšia verzia s 96 kW (130 k) si vystačí s rovnakým objemom ako základ. Krútiaci moment poskočil tiež o 20 Nm na 320 Nm v porovnaní so základnou motorizáciou. Predchodca s 88 kW (120 k) mal spotrebu vyššiu o 9 percent.

Tretia výkonová verzia 2,3 litra produkuje až 110 kW (150 k) a 350 Nm, čím konkuruje pôvodnému trojlitru s 115 kW (155 k). Síce pár koní chýba, ale nahradzuje ich nižšia hmotnosť agregátu. Z pohľadu spotreby je nezanedbateľné zníženie o 20 percent. Celková hmotnosť motora klesla o slušných 40 kg.

Trojlitrová verzia sa však nevytratila. Výkonovo sa posunula bližšie ku magickej dvojstovke. Výkon 130 kW (177 k) vrcholí pri 3500 otáčkach. Krútiaci moment ostal rovnaký ako pri prvom trojlitri, 400 Nm, avšak je dostupný od 1400 otáčok, čo je o 300 menej.

Všetky motory využívajú služby šesťstupňového manuálu. Pri najväčšej alternatíve je možné priplatiť za Comfort-Matic – automatizovanú manuálnu prevodovku.

Fiat tvrdí, že vnútro dodávky je bližšie osobným vozidlám, ako kedykoľvek predtým. To je na jednu stranu pravda, čomu prispievajú nové chrómové doplnky a možnosť integrácie navigačného systému TomTom. Na druhej strane stoja tvrdé plasty, ovládanie kúrenia ťažšie na orientáciu a ponurá atmosféra.

Nové motory sa dostanú k predajcom už v priebehu tohto mesiaca. Ceny by, podľa odhadov, nemali výrazne stúpnuť oproti súčasnosti.

Foto – Fiat