Dodge vyrábalo dodávky už dlho, ale ako sa dostalo do rúk koncernu Daimler bol postup jasný. Dodge priniesol model Sprinter, ktorý bol presne tým, čo sa dalo očakávať. Mercedes-Benz Sprinter so zmenenými nápismi a inou maskou.

Príchod Fiatu zase privial oddelenie úžitkových vozidiel pod novú značku Ram. Tým sa skončila ponuka modelu Sprinter, z logických dôvodov. Medzeru, ktorá po ňom ostala má zaplniť Ram ProMaster, ktorý využíva know-how Fiatu.

Slovné spojenie „využíva know-how“ sa dá prirovnať k tomu, ako Lancia Thema využíva Chrysler 300C. Ide teda o rovnaké autá s drobnými zmenami. Európsky Fiat Ducato vo svojej americkej inkarnácii priniesol pár zmien.

Prvé, a asi aj posledné, čo je možné pozorovať je upravený predný nárazník. Veľká maska stratila plastovú imitáciu hliníka, v preklade šedý plast a je čisto čierna s veľkým krížom, charakteristickým pre modely značky Ram.

Pre Američanov bude šokom pohon prednej nápravy, keď predchodca využíval pohon zadnej. Z Európy sa za oceán dostane agregát 3,0 JTD so štyrmi valcami spaľujúci naftu. Ten dosahuje rovnakých 130 kW (177 k) a 400 Nm, ako v domovine.

Aby ProMaster brnkol na strunu aj obyvateľom USA, pod kapotu pribudla aj jednotka Pentastar V6. Hádate správne, motor s objemom 3,6 litra, spaľuje benzín. Dosahuje 209 kW (281 k) a 352 Nm. Všetky ostatné charakteristiky Ducata ostali aj pre nový trh, čiže potenciálny zákazník bude mať na výber štyri dĺžky a tri výšky. Bude sa vyrábať v mexickej továrni v Saltille.

Foto – Ram