Na Bolonskej automobilovej šou uzrelo svetlo sveta Ferrari 599XX Evo. Ide o ďalší stupeň vývoja. Základom tohto špeciálu je Ferrari 599GTB. To dostalo extrémnu okruhovú verziu 599XX. Ferrari 599XX Evolution je nasledujúci krok.

Evolution ponúka aktívnu aerodynamiku. V preklade, to znamená, že aktívnymi prvkami sú predný spodný spojler na nárazníku a zadné krídlo. Po vzore DRS (Drag Reduction System – systém zníženia odporu) má zadné krídlo dve klapky s elektrickým otváraním a zatváraním. Tie poskytujú vyšší prítlak na zadnú nápravu v určitých podmienkach.

Podmienky určujúce otvorenie, alebo zatvorenie klapiek sú natočenie volantu, priečne a pozdĺžne zrýchlenie a rýchlosť auta. Tieto parametre sa získavajú z ostatných systémov auta, ako ESP, ABS a F1-Trac.

Krídlo v spojení so zadným difúzorom dokáže vyvinúť tlak 330 kg na zadnú nápravu pri rýchlosti 200 km/h. V prípade, že sú klapky otvorené je táto hodnota zvýšená až na 440 kg. Auto lepšie sedí na ceste aj kvôli špeciálnym pneumatikám Pirelli.

Hmotnosť znížená o 35 kilogramov sekunduje výkonovému nárastu o 15 kW (20 k) na 552 kW (750 k). Krútiaci moment sa zastavil na hodnote 700 Nm. Zaujímavosťou je, že zvýšenie výkonu motora sa podarilo dosiahnuť iba vyústením výfukov po stranách, ešte pred dverami.

Novinka, 599XX Evo však majiteľov nájde iba medzi skupinkou vyvolených. Tou je Ferrari Race Clients. Celé vlastníctvo auta bude spočívať v tom, že ho Ferrari dovezie na okruh, majiteľ na ňom niečo odjazdí a potom ho Ferrari zoberie naspäť. Celý program je o vývoji nových komponentov.

Sériové Ferrari GTO pre porovnanie

Foto – Ferrari