Renault Kangoo 4x4 prvej generácie ostane neprekonaný. Síce Dangel 4x4 ponúka implementáciu pohonu všetkých kolies aj pre konkurentov, Citroën Berlingo a Peugeot Partner a Volkswagen pri Caddy ponúka 4Motion, ale veľkosériová výroba reálne terénneho minivanu v súčasnosti nie je.
A nepriniesol ju ani facelift druhej generácie Renaultu Kangoo pre pasažierov. Úprava vzhľadu ho dostala na úroveň úžitkových verzii predstavených pred necelým mesiacom. Do spektra výbav pribudli dvaja nováčikovia, Business a Extrem.
Business už podľa názvu určuje zameranie hlavne na klientelu medzi podnikateľmi a firmami. Exteriér verzie, určenej hlavne pre Francúzsko, necháva nárazníky a spätné zrkadlá šedé bez laku. To znižuje náklady na opravy drobných nehôd, o ktoré nie je na francúzskych parkoviskách núdza.
Omnoho zaujímavejšia je verzia Extrem. Podobne ako Business má šedé nárazníky. Ale sú doplnené striebornou, hliníkovo vyzerajúcou strednou časťou imitujúcou ochranný rám. Auto tým získalo vzhľad podobný off-roadom.
Terénne ambície sú však iba vizuálne. Kangoo Extrem má síce 15-palcové zliatinové disky, bočné ochranné lišty, strešné pozdĺžne nosiče a zatmavené zadné okná, ale to na ťažší terén nestačí. Čiastočnou kompenzáciou je stabilizačný systém s pomocou pri štarte v kopci a funkciou Extended Grip suplujúcou uzávierku diferenciálu.
Pod prednú kapotu pribudne k známym motorom aj nový TCe 115 s výkonom 85 kW (115 k). Pridá sa tak k naftovému dCi s objemom 1,5 litra a viacerými výkonmi. Vo Francúzsku je základná cena verzie Extrem stanovená na 18 200 eur.
Foto – Renault