Aj keď je zjav veľmi familiárny, najmä pre priaznivcov značky, zmeny nie sú tak utajené. Nový tvar prednej masky zostáva v tieni nových svetiel. Tvary schovávajú systém Xenon plus. V príplatkovej výbave budú figurovať aj maticové LED svetlá.
Interiér zostáva v pôvodnom duchu, prístrojová doska je takmer nedotknutá. Najväčšou zmenou bude volant. Trojramenný kúsok vyzerá športovejšie ako doposiaľ. Vylepšený systém MMI a vylepšené hlasové ovládanie vyzerá ako pozitívna zmena, ale omnoho viac zaujme možnosť priplatiť za 12,3-palcový displej miesto tradičných prístrojov pred vodičom.
Audi A3 získalo s faceliftom aj nové technológie. Pomocník pri jazde v zápchach dokáže skoro autonómne riadiť auto až do rýchlosti 64 km/h. Na želanie bude malý hatchback, ale aj ostatné karosárske verzie, možné vybaviť aj lepším udržiavaním jazdných pruhov.
Agregáty od 1,4 TFSI s výkonom 110 kW (150 k) sa nezmenili, ale ako základ bude pod kapotou niečo, čo v A3 nikdy nebolo. Downsizing dotlačil Audi k inštalácii litrového trojvalca. S prepĺňaním ponúka výkon 85 kW (115 k) a krútiaci moment 200 Nm.
Audi A3 - pod kapotou budú aj trojvalce s litrovým objemom Zdroj: Audi
Hybridný pohon ponúkne model e-tron A3 Sportback. Pri rozbiehaní a prevádzke hatchbacku spolupracuje 1,4-litrové TFSI s elektromotorom čerpajúcim energiu z 8,8 kWh Li-Ion batérií. Kombinovaný výkon systému je až 150 kW (204 k).
Tak A3, ako aj S3 sa začne predávať už v máji tento rok. Po objednaní sa prvé kusy k zákazníkom majú dostať už v lete.