Po svetovej výstavnej premiére na jar v Ženeve Kia Rio štvrtej generácie v sériovej podobe mieri aj do značkových showroomov na Slovensku. Tento kompaktný hatchback sprevádza sebavedomé očakávanie importéra, že nabúra doteraz neohrozené postavenie Škody Fabie v segmente malých automobilov.
Ako prvá sa začne v septembri predávať päťdverová verzia. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je karoséria novinky dlhšia, širšia a nižšia a má o 70 m väčší rázvor (2 570 mm). Presnejšie svojou dĺžkou 4 045 mm mierne prekračuje hranicu segmentu B. Malou výškou siluety 1 455 mm a veľkým rozchodom kolies zas akcentuje športový charakter svojej fazóny. Ten naznačuje aj požívačný otvor náporového chladenia a celkovo agresívne stvárnenie prednej partie.
Napriek tomu, že nové Rio je masívnejším vozom ako model, ktorý nahradí, obsahuje bohatšiu výbavu a na palube nesie nové technológie, nemá vyššiu hmotnosť. Nie náhodou. Redukčná kúra je programom, ktorý mal vyústiť do nižšej spotreby paliva a tvorby emisií. Hlavná ťarcha tejto úlohy však ostala na motorároch. Tí pre nové Rio pripravili štyri pohonné jednotky. Na strane zážihových figurujú dva štvorvalce – 1,2 l (62 kW/85 k) a 1,4 l (80 kW/109 k). Oba disponujú časovaním ventilov Dual CVVT. Naftu spaľujú štvorvalec 1,4 D (66 kW/90 k) a trojvalec 1,1 D (55 kW/75 k).
Netreba vari pripomínať, že najúspornejší z ponuky je práve nový maloobjemový turbodiesel. V kooperácii so systémom ISG dosahuje priemernú spotrebu 3,6 l v kombinovanom cykle a produkuje 94 g CO2 na km. Najdynamickejšia je zas benzínová verzia 1,4 l. Z pokoja na stovku akceleruje za 11,5 sekundy a dosahuje maximálnych 183 km/h. Ako jediná sa dodáva aj s automatickou prevodovkou.
Za pozornosť stojí voliteľná výbava, ktorá v segmente malých áut nie je samozrejmosť – bezkľúčové otváranie a štartovanie, cúvacia kamera, elektronický stabilizačný systém, denné diódové svetlá či vyhrievaný volant.
Foto - Kia