Tentoraz je to posledné Porsche 911 pred novou generáciou určené špeciálne pre súťaže. Po enormnom úspechu minulého 911 GT3 Cup, ktorého sa predalo až 2 200 kusov prichádza GT3 Cup na základe ešte stále aktuálneho modelu 997.
Výrobca sľubuje všestrannejšie použitie ako mal predchodca. Vďaka 100 litrovej nádrži štandardu FT3 je vhodnejšie aj na ďalšie vytrvalostné preteky. Základ pre verziu Cup poskytlo Porsche 911 GT3 RS.
Motor má rovnaký základ vo forme 3,8 litrového plochého šesťvalca. Aj napriek použitiu závodného výfuku a katalyzátorov však dosahuje rovnaký výkon ako darca platformy GT3 RS. K rozbehnutiu sa teda podujíma agregát s 331 kW (450 k), ktoré dosahuje pri 8 500 otáčkach.
Rozšírené blatníky zakrývajú kolesá s rozmerom 9,5Jx18 vpredu, obúvajúce pretekárske pneumatiky Michelin 25/64-18. Vzadu sú použité širšie disky 12Jx18 s rozmerom pneumatík 30/68-18. Podľa špecifikácie súťaže sú homologované aj ďalšie disky s pneumatiky.
Pre preteky Porsche Mobil1 Supercup sa montujú keramické brzdy PCCB, ktoré sa používajú aj pre cestné modely. Oproti brzdám z kompozitných materiálov používaných v závodoch GT3 Cup a Carrera Cup redukujú hmotnosť auta až o 20 kilogramov a takisto znižujú aj neodpruženú hmotnosť jednotlivých kolies.
Vnútro je orientované na vodiča. Volant obsahuje vybrané ukazovatele a je na ňom šesť tlačidiel. Ako v bežných 911 je výškovo a hĺbkovo nastaviteľný.
Dodávky nového športového náčinia začnú v Septembri a v súčasnej špecifikácii bude určené pre sezóny 2012 a 2013. Cena bola stanovená na 161 750 eur bez dane.
Konkurencia v Porsche Supercupe je len vo forme starších modelov. Avšak v pretekoch GT3 na štart nastupujú aj Aston Martin DBRS9, Audi R8 LMS, BMW Z4 GT3, Lamborghini Gallardo LP560, Ferrari 458 Italia a Mercedes SLS AMG GT3.
Foto – Porsche