V Paríži, na autosalóne v roku 2010 predstavila švédska automobilka svoje elektrické auto na báze modelu C30. Hneď rok na to sa dostal elektromobil do sériovej produkcie. Elektromotor, riadiacu jednotku a nabíjačku dodal švajčiarsky výrobca Brusa Elektronik a 24 kWh batérie pochádzali z USA od EnerDelu.
Volvo však uzavrelo nové partnerstvo so Siemensom a predstavilo novú verziu elektrickej C30. Spolu si dali cieľ zlepšiť akceleráciu a mobilitu majiteľov takýchto vozidiel. Inovácia priniesla zmeny presne v týchto dvoch dôležitých faktoroch.
V pôvodnom Volve C30 DRIVe dosahoval elektromotor 82 kW (112 k) a dojazd bol 150 kilometrov. Nové pohonné ústrojenstvo od Siemensu pridalo pár kilowattov na celkovú hodnotu 89 kW (121 k). Krútiaci moment sa dostal na 250 Nm.
Zlepšený motor pomohol hatchbacku k lepšiemu zrýchleniu na stovku. Tá sa na tachometri objaví za 10,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je na úrovni 125 km/h. Na plné nabitie prejde 120-150 kilometrov. To je síce rovnaká hodnota ako predtým, ale rýchlosť nabíjania sa výrazne zmenila.
Nové C30 Electric je vybavené rýchlonabíjačkou, ktorá nie je externá ako to vo väčšine prípadov býva. Je implementovaná priamo do vozidla a dokáže dostať nabíjanie na prijateľnú hodnotu. Bežný čas dosahujúci 8-10 hodín dokáže skrátiť na 1 a pol hodiny v prípade trojfázovej prípojky. Za 10 minút nabíjania prejde elektrická C30 až 20 kilometrov.
Od leta 2013 bude mať Volvo 100 kusov elektrických C30 vo svojej propagačnej flotile. Elektrické automobily nedávno kritizoval šéf Maserati, ktorý poukazoval na exhaláty elektrární prepočítané na prejdený kilometer.
Foto – Volvo