Hlavným cieľom konceptu VELV je presun po meste. Tomu nasvedčujú aj rozmery a celkové usporiadanie auta. Pri pohľade zvonka tu je určitá spojitosť s legendárnym Velorexom. Dve kolesá vpredu a síce dve, ale pri sebe vzadu.
Vnútro dokáže prijať troch pasažierov. Na celkovú hmotnosť 650 kilogramov je adekvátnych aj 20 kW (27 k) elektromotora. Batérie o Johnson Control typu Li-Ion umožňujú dojazd 100 km a dosiahnutie maximálnej rýchlosti 110 km/h.
Na elektromobile spolupracovalo aj Valeo, ktoré vyvinulo špeciálny systém kúrenia, Leoni s individualizovanými káblami. Michelin okrem pneumatík dodal aj systém riadenia elektromotorov v kolesách.
Projekt chce predviesť možnosť zníženia spotreby energie a poskytnúť zábavu za volantom elektrického auta s maximom krútiaceho momentu ihneď k dispozícii.
Peugeot a Citroën koncept navrhli špeciálne pre firemné autoparky a pre požičovne. Okrem Velorexu auto spredu nápadne pripomína Messerschmitt z päťdesiatych rokov.
Foto – PSA