Na vývoj vozidla pre armádu USA s lepšou spotrebou bol v roku 2008 spustený program FED (Fuel Efficient Ground Vehicle Demonstrator). Jeho úlohou je zlepšiť technologické vybavenie, znížiť spotrebu a tým zmenšiť závislosť na rope.

Firma Ricardo ponúkla svoju spoluprácu na vývoji takéhoto vozidla. Úlohou výrobcu bolo skonštruovať predvádzacie vozidlo, ktoré zníži spotrebu a udrží výkony ľahkých vozidiel. Výsledok snaženia dostal názov FED Alpha.

Na splnenie daných cieľov bol použitý motor Cummins I4, ktorý bol upravený na spaľovanie najmenšieho možného objemu paliva v bojových podmienkach. Pre vozidlo Goodyear vytvoril špeciálne pneumatiky Fuel Max.

Auto disponuje 20 kW generátorom elektrickej energie, ktorý poháňa elektroniku auta. Čerpať z neho môžu aj prídavné zariadenia. Princíp Lotusu Elise bol použitý pri pancierovaní. Alcoa Defense sa podieľala na vývoji odľahčenej hliníkovej konštrukcie, pancierovania a spodného protivýbchového štítu. Podarilo sa dosiahnuť vysokú bezpečnosť posádky a relatívne nízku hmotnosť.

Šesťstupňový automat pochádza od firmy Aisin. Plynový pedál má spätnú väzbu a na displeji v zornom poli vodiča sa zobrazuje informácia o radení pre zlepšenie efektivity využitia paliva.

Vozidlo má šancu nahradiť časť dosluhujúcich Humvee. Pri armáde je však dôležité nielen šetrenie, ale hlavne schopnosť rýchlo reagovať. Tá by mohla vďaka použitému motoru a ľahšej konštrukcii predbehnúť súčasné vybavenie. Pri tomto projekte však nemožno počítať s civilnou verziou ako tomu bolo pri Hummeri.

Foto – Ricardo