Citroën ako základ konceptu Airflow 2L použil model C4 Cactus. Ten už je sám o sebe veľmi ľahký, ale po premene získal ešte niečo naviac a môže sa pýšiť spotrebou, ktorá svieti už v názve konceptu, čiže 2 litre na sto kilometrov.
Druhým krokom okrem nízkej hmotnosti je pri znižovaní spotreby zlepšenie aerodynamického koeficientu. Klasickému Cactusu pribudol nový nárazník s aktívnymi krytmi nasávacích otvorov. Zníženiu odporu pomáha aj zadný spojler nad oknom.
Koncept je nižšie o pár centimetrov a stojí na devätnásťpalcových zliatinových diskoch. Tie podobne ako predný nárazník tiež využívajú aktívne klapky na zavretie otvorov. Pneumatiky s nízkym valivým odporom už sú popri tom len kozmetický doplnok. Modifikácie zlepšili aerodynamiku až o 20 percent.
Samotná nízka hmotnosť sa ešte ďalej znížila použitím hliníku, kompozitov a pevnejšej ocele. Na hmotnosti sa podarilo ušetriť ďalších sto kilogramov. Najzásadnejší a najprelomovejší prvok však ostáva na prvý pohľad schovaný.
Citroen C4 Cactus Airflow 2L - disky majú aktívne kryty Zdroj: Citroen
Predná kapota ukrýva systém nazvaný Hybrid Air. Ten pozostáva z trojvalcového motora 1,2 PureTech, zásobníkov na stlačený vzduch, hydraulického čerpadla a automatickej prevodovky. Kombinácia všetkých prvkov vyústila do kombinovanej spotreby 2 litre na sto kilometrov.