Volkswagen so svojou malou platformou pripravil tri znaky na kapote. Volkswagen, Škoda a Seat. Kým prví dvaja už päťdverovú karosériu predstavili, na španielsky kúsok sa čakalo. Trojica dverí nevyhovuje každému, tak pre viacerých je možné priplatiť za päťdverovú.

Všetky rozmery budú zachované, vrátane 251 litrového batožinového priestoru. Po sklopení sedadiel sa ukáže až 951 litrov.

Pohon zabezpečujú rovnaké pohonné jednotky ako v prípade trojdverovej alternatívy. Objem je stále rovnaký, mení sa iba výkon. Litrový trojvalec vyprodukuje buď 44 kW (60 k), alebo 55 kW (75 k). Slabší motor si za svoju odvedenú prácu kombinovane vypýta 4,5 litra benzínu na 100 kilometrov. Silnejší zvýši apetít o 0,2 litra.

Obe výkonové verzie môžu byť doplnené balíkom Ecomotive zahŕňajúcim vypínanie motora, start-stop a rekuperáciu energie pri spomaľovaní. Tieto vylepšenie nezlepšujú dynamické parametre, ale spotrebu. Slabší motor si vystačí s 4,1 litrami, pričom za každý kilometer vypustí 96 gramov CO2 do ovzdušia. Silnejší bude potrebovať 4,2 litra a vráti 98 gramov CO2.

Seat Mii nebude mať na trhu ľahkú situáciu. V lete sa dostane do predajní aj päťdverová verzia. O priazeň bude musieť bojovať nielen so súrodencami, Škodou Citigo a Volkswagenom Up! Na trhu v tomto segmente pôsobia ešte jedni trojičky.

Reč je o Citroëne C1, Peugeote 107 a Toyote Aygo, ktoré schádzajú z liniek v českom Kolíne. U našich západných susedov pri voľbe teda patriotizmus nebude tým zásadným rozhodovacím faktorom. Nie je to stále o dvoch modeloch v šiestich vyhotoveniach. Svoje miesto si stráži aj Kia Picanto a Opel Agila.

Foto – Seat