Prvý modelom, ktorý marketingovo stratí všetky spojitosti s Citroënom bude priamo ten najväčší, DS5. Samostatný model prichádza spolu s inovovaným tvarom, z ktorého vypadli všetky znaky dvojitého šípu.
Najviac sa rozdiely ukážu v prednej časti, kde pôvodné logo Citroënu nahradila úplne nová maska chladiča s väčším otvorom. Lemovanie z hliníka dodáva autu potrebnú dávku odlišnosti od pôvodného modelu a odkazuje aj na koncepty novej automobilky.
Predné svetlá použijú systém predstavený v DS3, teda xenón kombinovaný s LED. Spojenie svetiel a bočných okien chrómovou lištou mal už pôvodný model. Nové črty badať aj na zadných svetlách s použitím LED. Hlavná zmena tiež tkvie v odstránení nápisu pôvodného materského výrobcu.
Vo vnútri sa ako najzásadnejšia novinka bude prezentovať nový dotykom ovládaný displej s uhlopriečkou 7 palcov. Na displej sa budú dať zrkadliť niektoré aplikácie prostredníctvom funkcie Mirror Screen.
DS5 - dotykový displej znížil počet tlačidiel Zdroj: DS
O pohon sa budú starať pôvodné motory BlueHDi 180 s 132 kW (180 k) a zostane aj Hybrid 4 s naftovým dvojlitrom s 120 kW (163 k) a elektromotorom s 27 kW (37 k). Novinkou bude výkonnejší benzínový agregát 1,6 THP 165 s 121 kW (165 k). Úplný základ však bude predstavovať nový motor BlueHDi 120 s výkonom 88 kW (120 k). Najnovší motor v ponuke bude jediným, ktorý ponúkne manuálnu prevodovku.