Bugatti začalo s prvou časťou série špeciálnych modelov Legend s pretekárom s menom Jean-Pierre Wimille. Ten vyhral na 24 hodín Le Mans v roku 1937 s vozidlom 57G Tank. Druhá epizóda z celkovo šiestich nesie meno Jean Bugatti.

Jean Bugatti bol synom zakladateľa automobilky. Nebol však povolaním syn. Bol tiež konštruktérom. Vytvoril fantastický automobil Bugatti 57SC Atlantic. Séria na jeho počesť bude vyrobená v troch kusoch.

Tri kusy Grand Sport Vitesse Legend Jean Bugatti budú mať karbónovú karosériu čiernej farby s čírym lakom na povrchu. Kontrastne k čiernej pôsobia disky so striebornými lúčmi. Nezvyklé je aj použitie platiny na prednej maske. Aby bolo jasné, podľa koho je séria pomenovaná je autogram Jeana Bugatti vyrezaný laserom vo viečku nádrže.

Vnútro špeciálnej série je však zaujímavejšie ako exteriér. Prevláda v ňom čokoládovohnedá koža, ktorá pokrýva volant, prístrojový panel, dverové výplne a zvyšok prístrojovej dosky. Ale detaily robia celok. Preto je vo dverových výplniach vyšitá silueta modelu 57SC Atlantic a za stredovou lakťovou opierkou je vyšité rovnaké auto pri pohľade zhora, ale v invertovanej farebnej schéme.

Bugatti Veyron Jean Bugatti - na čiernom karbóne je číry lak

Podobne ako pri prvej sérii z cyklu Legend je špecialita postavená z modelu Veyron Grand Sport Vitesse. Ten má pod zadnou kapotou motor W16 s objemom 8 litrov a prepĺňaním štyrmi turbami. Dosahuje enormný výkon 882 kW (1200 k) a krútiaci moment 1500 Nm.

Cena druhej časti Legend s menom Jean Bugatti má počiatočnú cenu bez dane nastavenú na cifru 2,28 milióna eur. Ak by niekto chcel vyzbierať všetky legendy od Bugatti potreboval by teda 13,68 milióna eur.

Bugatti Veyron Jean Bugatti - silueta 57SC Atlantic na dverách

Foto – Bugatti