Na youtube sa objavilo video, ktoré predvádza, či môže dôjsť k aktivácii airbagov aj v prípade prejdenia výraznejšej jamy na ceste. Vozidlo, ktoré poslúžilo na test, je Mercedes triedy E. S presným označením E320, generácie W211.

Prvý pokus bol pri rýchosti 80 kilometrov za hodinu. Pozitívom tejto rýchlosti je, že auto akoby preletí nad jamou. Jemný náraz sa preniesol do interiéru, ale závažný problém to nepredstavuje. Rovnako to bude platiť pre diaľničnú rýchlosť a nerovnosť na ceste.

Ani jemné zníženie rýchlosti neznamená rozdiel. Osemkilometrové spomalenie má presne rovnaký efekt ako jazda osemdesiatkou, akurát koleso padne trochu hlbšie do jamy.

Tretí pokus už bol pri rýchlosti 62 kilometrov za hodinu. Pri nej už je viditeľné, že sa auto s jamami vysporadúva omnoho horšie, keďže ich nenadletí. Na Mercedese vybuchol bočný airbag.

Aj napriek výraznej rane prežili disky a pneumatiky v pojazdnom stave. Je však predpoklad, že došlo minimálne k ohnutiu disku a poškodeniu bočníc pneumatík. Roztrhnutie pneumatiky a vylomenie kusu disku prichádza až pri ďalšom pokuse.

Video začína byť zaujímavé od druhej minúty, keď prichádzajú reálne testy, dovtedy je len dokumentácia toho, čo bolo nutné po predchádzajúcich skúškach meniť.