Nové prepĺňané agregáty sa zaradia medzi tie s logom Earth Dreams. Pohonná jednotka s objemom 1,5 litra sa v atmosférickej verzii už objavila v HR-V. Prepĺňaná verzia je zasa v americkej verzii Civicu. Tam dosahuje výkon 129 kW (175 k).

Litrový turbomotor bude mať tri valce, keďže štvorvalec je pri takom malom objeme menej účinný. Automobilka zatiaľ nezverejnila parametre, ale britský magazín Autocar, ktorý jazdil s prototypom, uviedol výkon 94 kW (128 k) a krútiaci moment 200 Nm.

Americká Honda Civic - sedan so štyrmi dverami Zdroj: Honda

Malý agregát útočí na hranicu 99 gramov CO2 na kilometer, čo by mohlo znamenať kombinovanú spotrebu 4,2 litra benzínu na sto kilometrov.

Dnes je v nižšej strednej triede stále v ponuke model Civic deviatej generácie s atmosférickým agregátom 1,8 i-VTEC. S objemom 1,8 litra má výkon 104 kW (141 k). Práve inteligentné časovanie ventilov prispieva k znižovaniu spotreby.

Japonská automobilka Honda sa dlho bránila aj vývoju vlastných naftových motorov. Ľady prelomil až agregát 2,2 i-CTDI, po modernizácii známy ako 2,2 i-DTEC. Do ponuky japonskej automobilky však postupne pribúdajú nové agregáty v rodine Earth Dreams, konkrétne s objemom 1,6 litra a jedným či dvoma turbami.