Ťah Mercedesu netreba chápať zle. Veľká časť publika určite krok vopred odsúdi, ale to nie je asi správna reakcia. Najmä v prípade, že si vozidlo nevyskúšali na vlastnej koži. Malé Áčko už nejaký čas funguje s 1,5-litrovým naftovým motorom s 80 kW (109 k) a patrí medzi najúspornejšie autá v triede.
O spolupráci Renaultu a Mercedesu svedčí aj model Citan. Malé úžitkové auto, ktoré vzniklo na základe Renaultu Kangoo. Rovnako má tri dĺžky a tiež ponúka možnosť voľby osobnej a úžitkovej verzie. Jedinými slabinami Citanu tak zostávajú ceny a materiály v interiéri.
Práve z úžitkového auta sa pod kapotu modelov triedy A a B dostane ďalšia pohonná jednotka. Základné verzie A160 CDI a B160 CDI dostanú síce tiež agregát s objemom 1,5 litra, ale jeho výkon bude priškrtený na 66 kW (90 k).
To ale spolu s krútiacim momentom 220 Nm stačí Áčku na stovku za 13,8 sekundy a maximálnu rýchlosť 180 km/h. Béčko má maximum rovnaké, ale sto kilometrov za hodinu vyžaduje extra 0,2 sekundy.
Výraznou devízou oboch áut bude určite spotreba. Menšia karoséria triedy A znamená nižšiu hodnotu, iba 3,8 litra nafty na sto kilometrov. B160 CDI spotrebuje na rovnakú vzdialenosť 4,1 litra, čo je stále výborná hodnota.
Popri naftovom motore rozšíri automobilka ponuku triedy B o verziu B220 4-Matic. V tomto prípade nasadí vlastný dvojliter s prepĺňaním a výkonom 135 kW (184 k). So sedemstupňovou automatickou prevodovkou využívajúcou dve spojky vyšprintuje na stovku za 7,5 sekundy a dosiahne až 225 km/h.
Pri spolupráci Francúzov a Nemcov sa šíri ešte idea, že pod kapotu budúcej triedy C sa dostane modernejší motor od Renaultu. Konkrétne by to mal byť agregát 1,6 dCi, dosahujúci v súčasných aplikáciách 96 kW (130 k).
Model CLA dostane v najbližšom čase pohon všetkých kolies pre verziu CLA250.
Foto – Mercedes-Benz