Súčasná modelová politika kórejského Hyundaiu je ofenzívna. Kedysi ponúkal iba model Coupé, ktorý podľa viacerých testov nebol to správne športové auto. Teraz sa pýši vynikajúcim Genesis Coupé, ktorý predstavuje určitú hrozbu pre Nissan 370z. Okrem neho ponúka polokupé Veloster, čo je hatchback nižšej strednej triedy zo strany spolujazdca a zo strany vodiča malé kupé.
Hlavnou cieľovou skupinou Hyundaiu Elantra Coupé budú ľudia, ktorí síce chcú pohodlné auto, ale zároveň chcú niečo zaujímavejšie a stačí im jeden pár dverí. V modelovej hierarchii by sa toto vozidlo dalo nazvať GT na dlhé trasy.
Problémom Elantry Coupé je fakt, že zatiaľ bola prezentovaná iba v USA. Tam bude čeliť dvom hlavným rivalom, Honde Civic Coupé a Kii Koup. Ani jeden z konkurentov sa na Slovensku nepredáva, čo vytvára pochybnosti o potenciálnej dostupnosti dvojdverovej Elantry.
Dizajn auta nikoho neurazí a je v súlade s štýlom automobilky, ktorý dostal názov Fluidic Sculpture (tečúca socha). Dizajnový jazyk má evokovať pohyb tekutiny. Výsledkom je umiernený výzor bez prvkov agresie.
Motor s hliníkovým blokom a objemom 1,8 litra používa variabilné časovanie ventilov. Výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 177 Nm nesľubujú žiadne športové kvality a potvrdzujú domnienku o GT. Ak to nepotvrdzuje výkon, tak hmotnosť 1340 kilogramov určite.
Hyundai uvádza, že Elantra Coupé dosiahne podľa amerických noriem spotrebu 40 míľ na galón, v prepočte 5,9 litra. Táto hodnota je dosiahnuteľná pri použití šesťstupňovej manuálnej prevodovky. Automat s rovnakým počtom stupňov si zoberie o niečo viac.
Čo máme pred sebou je podľa tlačových správ kupé, ktoré je pohodlné, ekologické s veľkým vnútorným priestorom.
Foto – Hyundai