Lotus Evora GTC vznikla ako alternatíva GT4 Enduro určenej na vytrvalostné závody. Evolúcia auta využíva zníženie hmotnosti použitím karbónových dverí, strechy a krytu motora. Výrazným príspevkom k odľahčeniu sú aj okná z materiálu Plexiglass.
Všetky modifikácie dokázali stlačiť hmotnosť v porovnaní s východiskovým GT4 Enduro až o 30 kilogramov. Podľa špecifikácie váži Evora GTC od 1130 do 1140 kilogramov.
Kapota ukrýva štvorlitrový motor V6. Výkon 335 kW (450 k) a krútiaci moment 460 Nm prechádzajú cez sekvenčnú šesťstupňovú prevodovku Xtrac na zadné kolesá.
Auto nebolo iba o odoberaní prvkov a kíl. Niečo aj pribudlo. Evora GTC je vybavená pretekárskym stabilizačným systémom a ABS, ktoré majú zaručiť lepší prenos sily a ovládanie pri brzdení. Pribudli taktiež širšie kolesá.
Nová kombinácia diskov a pneumatík dáva autu lepšiu priľnavosť v zákrutách. Predná náprava obúva na disky s rozmerom 10x18 palcov pneumatiky s rozmerom pretekárskych slickov 27/65-18, kým zadná s rovnakým priemerom diskov nabrala na šírke dva palce a pneumatiky majú rozmer 30/65-18.
Prvé vozidlo, ktoré kúpil tím McMahon Raceworks bude jazdiť v seriáli American Gand-Am Rolex Sports Car Series. Okrem Grand-Am GTC bude Evora tejto špecifikácie môcť pretekať aj v podnikoch MSA Endurance, British GT Championship, VdeV Series, Dutch Supercara a vytrvalostných pretekoch CREVENTIC, ktoré zahŕňajú dvadsaťštyrihodinovku v Dubaji a dvanástku v Bathurste.
Foto – Lotus