Porsche uviedlo 911 GT3 RS 4.0 ako posednú sériu súčasného modelu legendárneho športiaka s typovým označením 997. Nie je však posledná a posledná. To je dôvod, prečo na trh prišlo Porsche 911 Carrera  4 GTS.

Z názvu je jasné, že novinka má pohon všetkých štyroch kolies. To označuje štvorka v názve.  Kombinácia GTS značí, že práve toto bude verzia, ktorá bude stáť v hierarchii nad modelmi 911 Carrera 4 a 911 Carrera 4S. V ponuke je vo verzii Coupé, ale aj Cabriolet.

O dostatočný skok oproti slabšej Carrere 4S sa stará 3,8 litrový šesťvalec s, pre Porsche klasickým, protichodným usporiadaním valcov. Výkon je presne 300 kW (408k) pri 7 300 otáčkach. Krútiaci moment prichádza postupne, pri 1 500 otáčkach motora má hodnotu 320 Nm a vrchol 420 Nm dosahuje medzi 4 200 a 5 600 otáčkami.

Prevodovka je štandardne manuálna. Samozrejmosťou je možnosť voľby Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK). Pod týmto názvom sa skrýva automatická dvojspojková prevodovka.

Zdroj: 1

V hodnotách zrýchlenia je tiež jasné, kam v modelovej rade Carrera 4 GTS zapadá. Z nuly na sto je za 4,6 sekundy v prípade kupé a za 4,8 sekundy s karosériou kabrio. Ak je auto vybavené PDK, tak sa časy skracujú o 0,2 sekundy.

Zvonka sa verzia Carrera 4 GTS ľahšie spoznáva podľa nápisov. Z väčšej diaľky, kým sú písmená menej čitateľné je zozadu rozpoznateľné čiastočne podľa reflexného pásu medzi zadnými svetlami, ktorý zúži odhad modelu na pár kúskov.

Prenos všetkej sily na vozovku majú na starosti 19 palcové disky RS Spyder s pneumatikami 305/30 ZR 19 na zadnej náprave.

Zdroj: 2

V Nemecku bude k dispozícii od Júla 2011 za 111 956 eur s daňou za kupé. Kabriolet vyčerpá z účtu 122 071 eur s daňou, v prípade objednávky auta bez akejkoľvek príplatkovej výbavy.

Zdroj: 3

Foto - Porsche