Lexus je známy tým, že vyrába hybridný model skoro vo všetkých svojich radoch. Ako súčasť Toyoty, ktorá začala s hybridmi celkovo to nie je prekvapujúce.

Nový Lexus GS bude tiež disponovať takouto vymoženosťou, kde budú benzínovému motoru pomáhať elektromotory.

Zvonka bude auto na nerozoznanie od benzínovej verzie. Detaily však odhalia, že sa bude jednať o iný druh. Logo na veku batožinového priestoru bude očividné. Menej zrejmé sú špeciálne 17 palcové zliatinové disky, do modra tónované sklá a prepracované predné svetlá.

Vnútro prešlo ešte menej výraznými zmenami. Luxus a technologické vymoženosti ostanú zachované. Nová bude klimatizácia s šetrením energie, multimediálny systém prijme aj funkciu zobrazenia toku energie a najzrejmejším znakom bude obklad z bambusového dreva.

Základom pohonu je zážihový motor V6 3,5 litra, ktorý dopĺňa elektromotor. Benzínový agregát funguje s Atkinsonovým cyklom, kde kompresná fáza prichádza oneskorene. To zapríčiní vysokú expanznú hodnotu pri relatívne nižšej kompresii. Tým pádom sú redukované straty pri nasávaní zmesi a výfuku, čím zefektívňujú prácu motora.

V kombinácii s elektromotorom je celkový výkon auta 252 kW (343 k). Akcelerácia z nuly na sto kilometrov za hodinu prebehne za 5,7 sekundy, pričom maximálna rýchlosť bude obmedzená na 210 km/h.

Lexus tvrdí, že oproti predchodcovi sa spotreba auta znížila o 30 percent. Na dosiahnutie tohto čísla použili konštruktéri novú riadiacu jednotku a vylepšené brzdy s funkciou rekuperácie energie. Automobilka sa snaží týmto modelom dosiahnuť certifikát SULEV II (Super-Ultra Low Emissions Vehicle II / Auto so super-ultra málo emisiami II).

Foto – Lexus