Dacia Duster má 634 kW, čo je 850 koní. Našťastie iba v špeciále na preteky Pikes Peak. Pikes Peak je súťaž v ktorej je úlohou dostať sa na nespevnenom povrchu čo najrýchlejšie na vrch kopca.

Dacia sa chce zúčastniť tohto závodu s modelom Duster, a keďže 1,6 16V a 1,5 dCi by boli príliš slabé, tak konštruktéri použili motor z Nissanu GT-R. Šesťvalec s objemom 3,8 litra upravili na osemnásobok výkonu sériového Dustera. Prevodovku našli v sortimente výrobcu Sadev a má šesť stupňov so sekvenčným radením. Nevyhnutnosťou bolo zlepšenie podvozku a aerodynamiky.

Auto bude súťažiť v triede bez obmedzením ktorá má málo pravidiel. Duster na Pikes Peak preto disponuje trubkovým rámom, ľahkou karosériou z kompozitných materiálov a obrovským krídlom vzadu. Pilotovať ho bude Jean-Philippe Dayraut, ktorý je trojnásobný majster v Tropheé Andros, čo sú francúzske okruhov majstrovstvá na ľade. Termín pretekov je 26. Jún 2011.

Pilot povedal o pretekoch Pikes Peak: ,,Preteky Pikes Peak do vrchu sú jediné, ktoré umožňujú použitie takéhoto monštra driftujúceho v rýchlostiach nad 200 km/h na trati, ktorá pozostáva z kombinácie asfaltu a šotoliny.“

Zdroj: 1

Trať Pikes Peak meria 20 kilommetrov a prevýšenie dosahuje 1440 výškových metrov. Štart je v 2860 metroch nad morom a cieľ označuje výšková kóta s číslom 4300. Nachádza sa v Colorade, v USA. Tradícia siaha až do roku 1916 a odvtedy boli preteky usporiadané 88-krát.

V súčasnosti drží rekord trate Nobuhiro Tajima so špeciálom Suzuki XL7. V roku 2007 prešiel celú trať s časom 10:01.408, čo znamená priemernú rýchlosť skoro 120 kilometrov za hodinu. Zaujímavou je jazda Ariho Vatanena v roku 1990 na Peugeote 405 T16, ktorá bola festivale v Chamonix prezentovaná ako film Climb dance (pozrite si ho tu).

Zdroj: 2

Daciu Duster v takomto prevedení nie je možné kúpiť. Miesto nej sú však Dustre s možnosťou voľby pohonu na predné kolesá, alebo na všetky štyri s viacerými druhmi motorov.

Zdroj: 3

Foto - Dacia