Po prechode na nové smernice merania spotreby a tiež nové emisné normy sa ponuka agregátov u viacerých automobilov zúžila. Aktuálne, k dnešnému dátumu je v ponuke Dustru iba benzínový 1,6-litrový atmosférický štvorvalec, jeho verzia na plyn a nový motor BluedCi s dvomi výkonmi.
Novým prírastkom tak bude motor TCe 150. Agregát s výkonom 110 kW (150 k) bude mať objem 1,33 litra, podobne ako v Mercedese triedy A. Krútiaci moment sa vyšplhá na 250 Nm. V iných modeloch aliancie už tento motor funguje a dosahuje výkon 96 kW (130 k), pričom aj krútiaci moment je o 10 Nm nižší (240 Nm).
Dacia Duster - TCe 150 z neho spraví najvýkonnešiu sériovú Daciu Zdroj: jmr
Na začiatok sa motor objaví s pohonom predných kolies, ale v polovici budúceho roka bude možné objednať Duster TCe 150 aj s pohonom všetkých kolies. Oplatí sa čakať, lebo štvorkolka k Dustru automaticky patrí a predokolka by aj tak prišla až začiatkom budúceho roka, aj keď objednávky je možné spraviť už teraz.
Okrem motora pribudne ešte jedna dôležitá vec, je ňou nová verzia informačno-zábavného systému. Tá sa rozšíri do celého modelového radu Dacie. Novinkou je sprístupnenie Apple CarPlay a Android Auto, ktoré už podporujú aj Waze. Media Nav Evolution bude v cenníku stáť presne rovnakú čiastku ako teraz stojí Media Nav.
Dacia Duster - nový agregát bude spojený so šesťstupňovým manuálom Zdroj: jmr