Nová Honda Civic chce natrvalo zmeniť povesť automobilky. Tá ešte stále hovorí o vozidlách ako o autách pre starých ľudí. Už súčasná generácia mala zrušiť takúto ľudovú slovesnosť. A čiastočne uspela. Zaujala nové publiká.

Novinka, deviata generácia, dostane prepracovaný podvozok, ktorý by mal mať lepšie jazdné vlastnosti ako auto, ktoré sa ešte dnes dá stále kúpiť. Na ôsmej generácii bola kritizovaná hlavne zadná náprava, ktorá sa z viacprvkového zavesenia pri siedmej zmenila na tuhú zadnú nápravu so skrutnou tyčou. To bolo síce menej priestorovo náročné, z čoho profitoval batožinový priestor, ale ovládanie sa týmto ťahom nezlepšilo.

Druhým výrazným faktom je zlepšenie zvukovej izolácie, ktorá bola často kritizovaná pri terajšom modeli.

Kameňom úrazu môže pre niektorých byť dizajn. Predná časť nesie ešte celkom triezve tvary so svetlometmi prepojenými tmavou časťou prednej masky. Bok ostal porovnateľný, avšak C stĺpik schudol. Zozadu to však vyzerá ináč. Výrazný difúzor v nárazníku bude len v niektorých výbavách, ale delené zadné okno budú mať všetky.

Na kufri je jasné, že usporiadanie sa pomenilo. Zadné svetlá už nie sú spojené pod oknom, ale sú posunuté vyššie. Na tejto pozícii ako spojnica vystupuje predel medzi časťami zadného okna. V ňom je ukryté aj tretie brzdové svetlo.

Orientácia interiéru na vodiča ostáva aj v deviatej generácii. Ovládanie klimatizácie sa presťahovalo pod navigáciu. Displej pod oknom s ukazovateľom rýchlosti dopĺňa klasické tri kruhové inštrumenty.

Zmeny pod kapotou vedú k vyššej efektivite a menším emisiám. Všetky motory budú dosahovať normu Euro 5, ktorá teraz platí. Výber zahrňuje štyri jednotky. Základ predstavuje štvorvalec 1,4 dosahujúci výkon 74 kW (100 k). Výrobca pri ňom uvádza kombinovanú spotrebu 5,4 litra benzínu na 100 kilometrov.

Benzínové agregáty pokračujú motorom 1,8 s výkonom zvýšeným o 1 kW na 104 kW (142 k). Spolu so znížením spotreby na 5,9 l/100 km klesli aj emisie tejto jednotky. Jedinú naftovú alternatívu prinesie 2,2 i-DTEC z Accordu. Podľa výrobcu má mať nižšiu spotrebu pri výkone 110 kW (150 k).

O verzii Type-R sa zatiaľ nehovorí. Veľká pravdepodobnosť je, že ak sa dostane do výroby, tak zanevrie na vysokootáčkové motory VTEC. Schodnejšia cesta pre plnenie emisných limitov preto pôjde cez prepĺňanie.

Fotoporovnanie novej, deviatej generácie so súčasnou ôsmou:

Foto -Honda