Gordini je športovou výbavou Renaultu. Twingu, Windu a Cliu pridávala modrú farbu, rýchlejšie prúžky a pár drobností v interiéri. V zásade sa ale vždy jednalo o výkonné modely RS, v prípade Windu o najvýkonnejšiu verziu.
Teraz je však kombinovateľná aj so slabšími motormi. Základ je súčasná verzia GT s trojdverovou alebo päťdverovou karosériou. To je ďalší šok. RS má iba tri dvere.
Benzínový motor 1,6 16V dosahuje 94 kW (128 k), plní emisnú normu EURO V a do ovzdušia púšťa 155 gramov oxidu uhličitého na kilometer. Stále má však dobré dynamické vlastnosti. Nižší výkon, avšak vyšší krútiaci moment dosahuje naftový motor 1,5 dCi so 77 kW (105 k). Ten plní rovnakú emisnú normu, ale vypúšťa o 45 gramov CO2 na kilometer menej ako benzínová verzia.
Krok je to logický, pretože až jedna tretina zákazníkov modelu RS sa rozhodla pre verziu Gordini. Civilné Clio s touto výbavou tiež obsahuje špeciálny odtieň modrého laku, aj dvojitý pruh cez celé auto. Pruhy ale vynechávajú príplatkové strešné okno a pokračujú až za ním. Biela je okrem pruhov aj na prednej maske a spätných zrkadlách.
Šestnásť palcové zliatinové disky majú v základe čiernu farbu, ktorá je zvýraznená lesklou viditeľnou časťou. Bez znakov Grodini na všetkých možných miestach by to nebolo ono. Karosériu jemne dotvárajú upravené nárazníky, spojler a dvojitá koncovka výfuku.
Vnútro je v znamení čiernej farby. Kontrastné je prešívanie bielou niťou. Kontrastne na volante svietia dva biele prúžky indikujúce vyrovnanie volantu, keby na to poloha ramien nestačila. Ostatné detaily čiernou neplytvajú a niektoré dostali farbu zo schémy biela-šedá-modrá. Interiér tiež obsahuje zopár znakov Gordini, pripomínajúcich, že to nie je iba také Clio.
Na vybraných európskych trhoch ceny začínajú na 18 450 eurách za trojdverovú benzínovú verziu. Najlacnejšie naftové Gordini, tiež s tromi dverami vyjde 20 750 eur. Na začiatok bude možné podpísať objednávku vo Francúzsku, Anglicku, Nemecku, Taliansku, Holandsku, Belgicku, Švajčiarsku, Rakúsku, Portugalsku, Španielsku, Slovinsku, Chorvátsku a Srbsku. Slovensko, Česko, Poľsko a Maďarsko zostanú o tento model zatiaľ ukrátené.
Foto – Renault