Koncept debutoval na brazílskom autosalóne v Sao Paule. Nevedno, prečo automobilka použila názov Lunar, lebo s Lunchodom malé MPV skrížené s SUV veľa spoločného nemá. To však nemení nič na zaujímavosti konceptu.

Lenže až tak jednoduché to s autom nie je. Oproti C3 Picasso má mnoho zmien. Od robustne pôsobiacich nárazníkov po nosič batožín na streche. Zadné koleso na piatych dverách nahradil kufrík a zaujímavo pôsobí aj rebrík, ktorým sa lezie na strechu.

Lenže AirCross Lunar nevznikol priamo z C3 Picasso, ktorý sa vyrába v Trnave. Vznikol z brazílskej mutácie s názvom AirCross, čo vlastne predstavuje terénne vyzerajúce C3 Picasso. Od európskej verzie sa odlišuje okrem plastovania a rezervy na kufri aj interiérom.

Brazílska mutácia prichádza so zmeneným interiérom. Zabudol na centrálne umiestnený digitálny ukazovateľ a spolieha sa radšej na tradične umiestnené prístroje pred vodičom.

Citroen AirCross Lunar - niektoré prvky sa dostanú do príplatkovej výbavy Zdroj: Citroen

AirCross sa v Brazílii predáva po boku normálneho C3 Picasso. V ponuke je s jediným motorom, s 1,6 VTi dosahujúcim 88 kW (120 k). Základný AirCross začína v Brazílii na sume 55 790 brazílskych realov, čo je v prepočte približne 17 700 eur.