Základnou zmenou oproti ostatným kusom, viditeľnou z exteriéru, sú polepy. Nálepky s charakteristickými značkovými vzormi sú použité na blatníkoch. Názov austrálskeho výrobcu oblečenia je ešte pre istotu aj na treťom stĺpiku karosérie.
V ponuke je obmedzená ponuka farieb. Najviac sa na auto hodí kombinácia čiernej s béžovými Airbumpmi.
Viac prvkov prináša interiér. Pásy nie sú tradične čierne, ale oranžové, rovnako ako lemy mriežok reproduktorov. Bystrejšie oko spozoruje aj brandované koberčeky.
Citroen C4 Cactus Rip Curl - predný blatník sa nevyhol značkovému stickerbombingu Zdroj: jmr
Najzásadnejšou zmenou je systém Grip Control, ktorý už Peugeot používa v modeli 2008. Je aj v ponuke Berlinga ako príplatkový systém. V zhoršených podmienkach má pomôcť Cactusu lepšie využiť výkon motora. Stačí zvoliť režim na stredovej konzole, tam, kde má automat prepínanie smeru jazdy a elektrickí asistenti sa postarajú o ostatné.
Grip Control má základne nastavený štandardný cestný režim. ESP off vypína stabilizačný systém do 50 km/h. Režim piesok umožní slabý preklz kolies, aby auto neuviazlo, funguje do 120 km/h. Poloha ovládača s názvom sneh hovorí sama za seba.
Najdôležitejší bude režim off-road. Z auta síce nespraví naozajstné terénne auto, ale pri rozjazde povolí preklz kolesa s horšou priľnavosťou, aby Cactus vyviazol z blata. Koleso s najväčšou priľnavosťou je zase riadené tak, aby prenieslo najväčší možný krútiaci moment.
Citroen C4 Cactus Rip Curl - systém Grip Control je známy z Peugeotu 2008 Zdroj: jmr
Systém Grip Control využíva štandardne pneumatiky s rozmerom 205/50 R17 s označením M+S. Zimné označenie má pomôcť práve v hraničných situáciách. Cactus Rip Curl je v ponuke buď s benzínovým prepĺňaným trojvalcom 1,2 PureTech 110 s 81 kW (110 k), alebo 1,6 BlueHDi 100 s výkonom 74 kW (100 k). Nárast ceny je oproti ostatným Cactusom s výbavou Shine len 500 eur, ale v sériovej výbave sú 17-palcové disky a spomenutý systém Grip Control.