Po ukončení výroby C5 však hydropneumatické pruženie odíde do dôchodku. Nahradiť ho má nový systém označený ako Citroën Advanced Comfort. Sústreďuje sa na viacero faktorov, ktoré sprostredkujú vnímanie komfortu pasažiermi.

Prvou oblasťou je jazdný komfort. Systém má ochrániť posádku pre vplyvmi exteriéru, má ochrániť pre vonkajšími hlukmi a pohybmi tlmičov. Druhou je cestovateľský komfort vyjadrený veľkými priestormi a praktickými riešeniami.

Berie do úvahy aj používateľský komfort reprezentovaný intuitívnou technológiou či asistenčnými systémami. Jazdu bez zbytočných stresov zase sumarizuje psychický komfort.

Všetky aspekty vstupovali do vývoja prototypu Citroën Advanced Comfort Lab. Koncept pri prejazde nerovností reaguje prácou tlmičov, vibráciami v karosérii a vibráciami v sedadlách posádky. Automobilka má zaregistrovaných až 30 patentov a dajú sa použiť vo viacerých modeloch.

Prvým prvkom fungovania je pruženie s progresívnymi hydraulickými dorazmi. Pri malých nerovnostiach sa tlmiče pohybujú bez toho, aby sa k dorazu dostali. Ale pri väčších práve tie progresívne spomalia pohyb a zabránia tvrdým nárazom.

Citroën Advanced Comfort Lab - sedadlá využívajú viac vrstiev ako matrace Zdroj: Citroën

Prenos námahy pri prejazde nerovností na karosériu má znížiť práve lepenie dielcov. Takto dokáže automobilka zvýšiť pevnosť karosérie až o 20 percent. Tuhšia karoséria odfiltruje viac vibrácii z podvozka bez nutnosti zvyšovania hmotnosti prídavnými výstužami.

Dôležitým prvkom konceptu sú aj sedadlá, ktoré načerpali inšpiráciu v matracoch postelí. Viacero vrstiev špeciálnych pien má ešte zvýšiť komfort bez ohľadu na rozmery postavy. Všetky tri časti majú zlepšiť schopnosť vozidla filtrovať nerovnosti vozovky a vracajú Citroën medzi najkomfortnejšie vozidlá. Prvou lastovičkou využívajúcou prístup má byť inovovaný model C4 Picasso už na jeseň.