Ale na ženevský autosalón si automobilka pripravila dva kusy, ktoré sa terénu nezľaknú. Viac ako off-road vyzerá koncept Aventure na základe nového prírastku menom C4 Cactus. Nízka hmotnosť a odvážny vzhľad sériovej verzie boli potiahnuté ešte ďalej.

Koncept síce tiež využíva ochranné zóny Airbumps na bokoch karosérie, ale vpredu pribudol ochranný rám, celé auto je širšie a na streche má nosič s boxom a zabudovanými svetlami. Do terénu ho predurčujú aj pneumatiky BFGoodrich Mud-Terrain A/T.

S výrobou konceptu sa predbežne nepočíta, ale model C5 CrossTourer sa do sériovej výroby určite dostane. Ide v stopách Oplu Insignia Country Tourer a čiastočne aj Škody Octavia Scout. Citroën však nešiel do výraznejšieho plastovania šedou, či čiernou farbou.

Najviac žiaria rozšírenia blatníkov, matné šedé strešné nosiče a 18-palcové zliatinové disky. Treba ešte spomenúť, že oba nárazníky dostali hliníkový ochranný plech v spodnej časti.

Citroen C5 CrossTourer - spredu padne do očí hliníková lišta nárazníka

Najzaujímavejšou časťou auta bude podvozok. Systém Hydractive III+ dostal nové nastavenie ,ktoré je v štandardnom režime do 70 km/h o 15 milimetrov vyššie ako bežná verzia C5. Pri rýchlostiach do 10 km/h dokáže narásť o 60 milimetrov a do 40 km/h o 4 centimetre oproti základnej hodnote.

Citroën C5 CrossTourer sa bude predávať so všetkými motormi v ponuke, okrem základného naftového 1,6 HDi. V západných krajinách je základná cena stanovená na 31 950 eur.

Foto - Citroën