V sedemdesiatych rokoch vznikli fotky legendárneho Citroënu DS prvej generácie s ešte legendárnejším lietadlom Concorde. Concorde dokázalo to, čo žiadne iné dopravné lietadlo, atakovať rýchlosť zvuku.
Po vzore originálneho DS Citroën spolupracoval na tvorbe modernej interpretácie fotografií. Concorde zostal pôvodný, ale auto sa zmenilo. Zo súčasnej kolekcie DS padla voľba na najnovší prírastok DS5.
Fotky s lietadlom vyšli vynikajúco. Zaujímavé je ale aj auto samotné. DS5 debutovalo na šanghajskom autosalóne v apríli 2011. Citroën tvrdí, že interiér je inšpirovaný aviatikou. Nasvedčovať tomu majú vypínače nad hlavou, head-up displej a strešné okno rozdelené na tri segmenty.
DS5 zdieľa podvozkovú platformu so sesterskými modelmi od Peugeotu. Konkrétne to sú 3008 a 5008. Z nich bude pochádzať aj časť pohonu. Motor s objemom 2,0 litra, spaľujúci naftu, s technológiou Common-Rail, ktorá je už dnes štandardom dosahuje 120 kW (163 k).
To nie je všetko, čo DS5 v rámci pohonu ponúka. O aute sa dá hovoriť ako o štvorkolke. Môže za to použitie pohonu Hybrid4, ktorý má v portfóliu koncern PSA. O predné kolesá sa stará spomenutý naftový motor, kým zadné má pod taktovkou 27 kW (37 k) elektromotor.
Na trh by sa auto malo dostať v marci tohto roku. Cenovka zatiaľ známa nie je. Bude však nižšia ako prvý hybridný diesel od Volva, ktorý stojí 57 000 eur.
Na porovnanie pôvodné fotky DS a Concorde:
Foto – Citroën