Už v minulosti sa občas stalo, že automobilka porušila zaužívané stereotypy a motoristickej verejnosti ponúkla popri tradičnej konfekcii výnimočný model. Takú luxusnú spomienku na budúcnosť. Napríklad VW Beetle alebo aj Fiat 500. Citroën ide ďalej. V jarnej Ženeve spolu s prezentáciou štúdie DS Inside Concept ohlásil celú kolekciu exkluzívnych typových radov. Štartuje základným modelom Citroën DS3.
Ako už označenie napovedá, novinka technicky vychádza z radu C3. Základnými rozmermi 3 950 x 1 710 x 1 450 (dĺžka, šírka, výška v mm) ho však o málo prekonáva. No potešiteľná je najmä podobnosť sériového modelu s emotívne formovanou štúdiou. Osvojil si jej opticky oddelenú strechu aj stĺpik stvárnený na spôsob žraločej plutvy. V päťmiestnom interiéri má vyššie ukotvenú palubnú dosku a kufor s 285-litrovou kapacitou. Tak ako strecha, kolesá a telesá spätných zrkadiel, aj palubná doska či radiaca páka sa dajú individualizovať na obraz majiteľa či už lakovaním alebo poťahovými materiálmi podľa siedmich námetov. Úroveň výbavy podčiarkuje hi-fi audiosústava v štandardnej výbave.
Výrobca akcentuje svoj ofenzívny prístup k znižovaniu emisií a zároveň upozorňuje na základný motor radu DS3, ktorý emituje len 99 g CO2/km. Ten je súčasťou repertoáru troch benzínových a dvoch naftových alternujúcich pohonných jednotiek s výkonovým rozsahom od 66 kW (90 k) až po 112 kW (155 k). Všetky rešpektujú normu Euro 5. V závislosti od zvoleného motora bude v jeho tandeme kooperovať päťstupňová alebo šesťstupňová manuálna prevodovka, prípadne aj automatická.
Citroën DS3 sa predstaví vo svetovej výstavnej premiére na frankfurtskom autosalóne. Vzápätí začnú značkoví díleri prijímať objednávky. Majiteľ s autom získa aj prístup k servisným službám Citroën Freedrive, ktorá mu poskytne náhradné vozidlo, pokým bude DS3 v opatere servisných technikov.
Zdroj: 01
Zdroj: 02