Francúzsky výrobca automobilov trafil modelmi DS klinec po hlavičke. To, čo začalo vynikajúco exkluzívnym modelom DS3, pokračovalo cez DS4 a zatiaľ skončilo relatívne veľkým DS5 bude pokračovať v expanzii. Konkrétna destinácia sú nespevnené cesty.
Modifikácia platformy použitej pri zatiaľ najväčšom DS5 naznačuje niektoré rozmery. Rázvor osí kolies s hodnotou 2,9 metra zaručuje dostatočný priestor pre nohy zadných cestujúcich. S celkovou dĺžkou 4,7 metra zase súvisia kratšie previsy. Tie ale neznamenajú výrazné nájazdové uhly. Koncept DS Wild Rubis nie je terénnym autom, je SUV.
Šírka 1,95 metra je pri tejto triede štandardnou hodnotou. Výška je zvláštnejšia, dosahuje iba 1,59 metra, čo je bližšie k bežným autám. Terénne ambície úplne zabíjajú 21-palcové zliatinové disky. Auto je tak odsúdené na džungľu asfaltových komunikácií a lepších poľných ciest.
Eleganciu konceptu Wild Rubis uprieť nemožno. Predné svetlá s LED technológiou dovoľujú použitie zaujímavých tvarov. Cez svetlá sa tiahne chrómový výbežok, ktorý spája obe strany auta. Spolu s uzavretou maskou odkazuje na model SM zo sedemdesiatych rokov.
Citroën oficiálne neoznámil systém pohonu, ale predpokladá sa použitie spaľovacieho agregátu so štyrmi valcami a objemom 1,6 litra. K nemu sa pripoja elektromotory a celkový výkon by mal dosahovať asi 176 kW (240 k). Predné kolesá roztáča práve spaľovací motor a zadné elektromotor, čo z auta robí štvorkolku.
Sériové SUV sa najskôr objaví v Číne a Citroën plánuje jeho predaj aj v Európe. Produkčná verzia by mala niesť označenie DSX7 Hybrid-4.
Foto – Citroën