Francúzi koncept s názvom pichľavej rastliny už raz predstavili, bolo to v roku 2007 a vtedy ešte niesol meno C-Cactus. Teraz vo Frankfurte predstavili novú generáciu konceptu nazvanú iba Cactus. Ale niektoré štylistické detaily sa preniesli.
Citroën tvrdí, že chcel predstaviť auto, v ktorom sa snúbi estetika s praktickosťou. Praktické môžu byť vzduchom naplnené kapsule na bočných dverách, ktoré majú absorbovať menšie nárazy a vrátiť sa do pôvodného stavu.
Auto s pôdorysom menším ako má súčasná verzia C4 ponúka slušnú priechodnosť. Svetlá výška je až 21 centimetrov. Celkovo sú rozmery auta 4,21 metra dĺžka, 1,75 metra šírka a 1,53 metra výška. Cactus by mal naznačiť, akou cestou sa uberú tvary nových modelov značky.
Vnútro tiež vyzerá, akoby bolo zo vzdialenejšej budúcnosti. Prístroje pred vodičom nahradil sedempalcový displej a osempalcovému dotykovému displeju museli ustúpiť aj tlačidlá na stredovej konzole. Nezvyklé sa javí aj umiestnenie airbagu spolujazdca do stropu.
Citroen Cactus - vraj má priblížiť dizajn nových modelov
Najzásadnejšou novinkou konceptu je však pohon Hybrid Air. Veľa informácií o ňom zatiaľ Citroën do sveta nepustil, ale funguje na princípe spaľovacieho motora doplneného o zásobník na stlačený vzduch a hydraulický systém. Automobilka ešte podotkla, že auto bude využívať aj systém PureTech. Žiadne bližšie špecifikácie neuviedla.
Medzi uvoľnenými informáciami však figurovala spotreba. Kombinovane by mala dosahovať 3 litre na sto kilometrov. To je vraj o 45 percent menej ako porovnateľné auto s konvenčným spaľovacím motorom. To, že Cactus nemá batérie, znižuje hmotnosť a nezmenšuje priestor pre posádku. O umiestnení tlakovej vzduchovej nádrže sa zatiaľ tiež nehovorí.
Citroen Cactus - sedadlá vpredu sú spojené do lavice
Foto – Citroën