Pri tomto SUV však nebude kladený dôraz na písmeno S, znamenajúce šport, v označení kategórie. Dôraz bol, pri vývoji, kladený na komfort. Okrem Rolls-Royce si aj Citroën chce užívať povesť vozidiel s kvalitou jazdy ako lietajúci koberec.
Automobilka kvôli tomu zaregistrovala až 20 patentov, ktoré súvisia s celkovým komfortom. Spadá tam aj podvozok s hydraulickými dorazmi, ale aj špeciálne sedadlá. Comfort Seats majú rôzne typy peny, aby vyvolávali pocit ako keď sedíte v reálnom kresle.
Tvarovo sa C5 Aircross nevymyká aktuálne stanovenej línii nových Citroënov. Vpredu výrazný horizontálny princíp rozmiestnenia schováva aj LED svetlá, ktoré automobilka doteraz neponúkala na takmer na žiadnom zo svojich modelov.
Citroen C5 Aircross 02 Zdroj: Citroën
Rovnako dizajn podčiarkujú čierne stĺpiky karosérie. Tie auto vizuálne odľahčujú. Majú vytvárať dojem, že je auto dokola presklené. Zadná časť zase pripomína zväčšený model C3 Aircross s inými svetlami a trochu dospelejší.
Interiér je nezameniteľný, ale to neznamená, že je šialený. Dokonca aj displej má zabudovaný do prístrojovej dosky, vôbec netrčí ako prilepený tablet v iných modeloch rôznych automobiliek. Zadný rad má tri samostatné sedadlá, ktoré sa dajú posúvať a sklápať. Rozmer batožinového priestoru je od 570 do 720 litrov. Po sklopení je dostupných až 1 630 litrov.
Pred vodičom nie ukazovatele ako obvykle, ale 12,3-palcový displej. Vnútro C5 Aircross ponúkne až 5 rôznych kombinácií farieb. To s tridsiatimi kombináciami exteriéru vytvára širokú variabilitu individualizácie.
Citroen C5 Aircross 04 Zdroj: Citroën
Základom ponuky agregátov bude 1,2-litrový trojvalec na benzín, PureTech 130 s výkonom 96 kW (130 k). Hneď nad ním bude stáť PureTech 180, 1,6-litrový štvorvalec s výkonom 132 kW (180 k) a osemstupňovým automatom.
Naftovú ponuku bude reprezentovať nový 1,5-litrový motor BlueHDI 130 s výkonom 96 kW (130 k), ktorý má šesťstupňový manuál. Vrchol naftovej ponuky bude BlueHDi 180, dvojliter s výkonom 132 kW (180 k). Aj ten, rovnako ako benzínový proťajšok, bude spojený s osemstupňovým automatom.
Neskôr v roku 2019 sa objaví aj hybridná verzia, ktorá bude prvým plug-in hybridom automobilky. Má mať dojazd až 50 kilometrov na nabitie. Bežné verzie sa na trhu ukážu už tento rok, ale až v druhej polovici. Pre európske trhy bude Citroën vyrábať C5 Aircross vo fabrike vo francúzskom Rennes.
Citroen C5 Aircross 05 Zdroj: Citroën