Nové MPV C4 Picasso vyzerá naozaj ako vesmírna loď. A automobilka spolu s ním vyvíjala ešte jeden model, ktorý ukázal, čo je v silách konštruktérov a dizajnérov pracujúcich vo firme založenej André Citroënom.
Citroën C4 Cactus je tým modelom, ktorý asi najviac dbá na historický odkaz populárneho 2CV. Síce asi pri jazde po poli nezvládne odviezť košík vajíčok bez rozbitia, ale ostatné atribúty vyzerajú až príliš podobne.
Automobilka pri novom modeli stavila na ľahkú stavbu karosérie. Pohotovostná hmotnosť s najťažším naftovým motorom ostala na 1070 kilogramoch a najľahší benzín váži 965 kilogramov. Okrem odstránenia zbytočností sa šetrilo aj na otváraní zadných okien. Tie sa vyklápajú, nie sťahujú.
Netradičné v interiéri je použitie airbagu spolujazdca umiestneného v streche. Tým zostalo viac miesta na odkladacie priestory. V prípade robotizovanej prevodovky zase vnútro ponúkne spojené predné sedadlo, čo imituje pohovku.
Zvonka zase pohľady priťahuje, okrem netradičného dizajnu aj tvar bočných líšt. Tie sú nazvané AirBumps a fungujú ochranným spôsobom ako bublinková fólia. Trojúrovňové rozmiestnenie predných svetiel už Citroën použil na sériovom C4 Picasso.
Citroën C4 Cactus - nič zbytočné Zdroj: jmr
Pod prednou kapotou budú štyri motory. Benzínový bude mať objem 1,2 litra a tri valce. Dosiahne výkon buď 60 kW (82 k), alebo 81 kW (110 k). Naftový 1,6 HDi bude mať tiež dve verzie. Základ eHDi 92 ponúkne 68 kW (92 k) a BlueHDi 100 dodá 73 kW (100 k). Pri slabšom benzíne bude možné použiť robotizovaný manuál s piatimi stupňami, okrem obyčajného manuálu s rovnakým počtom stupňov a eHDi 92 je kombinovaný s robotom so šiestimi stupňami.
V cenníkoch figurujú tri výbavy, Live, Feel a Shine. Základ Live s PureTech 82 stojí 12 290 eur a eHDi 92 s robotom ETG6 bude stáť 17 990 eur.