Najmenší Opel, s názvom Adam, dostal neľahkú úlohu. Jeho účasť nie je potrebná na trhoch, kde by bojoval s Kiou Picanto, Hyundaiom i10 ani Chevroletom Spark. Mieri do úplne inej kategórie a mal by zaujať zákazníkov pokukujúcich po exkluzívnejších miniautách.
Zaujať by mal práve tých, ktorí inklinujú k Fiatu 500, Mini, prípadne Audi A1. Karoséria síce vsádza na retro vzhľad, ale nie je to odkaz na žiaden konkrétny model, ako pri päťstovke a Cooperi. Rozmermi sa ponáša na mníchovského Angličana, pretože na dĺžku meria 3,7 metra a na šírku 1,7.
Vonkajšie rozmery sú dostatočné na to, aby sa v interiéri ľahko odviezli štyria ľudia. Opel tvrdí, že všetci štyria budú cítiť atmosféru prémiových áut. Karoséria bude mať spočiatku iba trojicu dverí a v prvom rade má pôsobiť vo veľkých mestách ako malé, ale štýlové vozidlo.
„Adam ponúka veľký potenciál rastu pre našu značku. Sme veľmi hrdí, že naše malé, módne auto prináša do svojho segmentu excelentnú nemeckú konštrukciu. V podstate je Adam jediným autom segmentu A, ktorý sa bude vyrábať výlučne v Nemecku. Veríme, že bude veľmi dobre prijatý aj v Septembri na autosalóne v Paríži,“ povedal CEO Opla, Karl-Friedrich Stracke.
Retro budú aj názvy výbav modelu. Hýrenie farbami a módnymi doplnkami má ako hlavný cieľ stupeň Jam. Glam zase prezentuje eleganciu a sofistikované riešenia. Posledný stupeň výbav, Slam má pre zmenu vyžarovať energiu a pôsobiť športovo. Na možnosti individualizácie sa tiež kládol dôraz, tak každý stupeň výbavy prinesie samostatné formy.
Na rozdiel od niektorých konkurentov, Opel vsadil na atmosférické pohonné jednotky. Pri spustení výroby budú pod prednou kapotou pracovať tri rôzne motory. Najmenší s objemom 1,2 litra, s výkonom 51 kW (70 k) a najväčší 1,4 litrový s dvoma výkonovými stupňami. Slabší dosiahne 64 kW (87 k) a silnejší 74 kW (100 k). Auto bude možné objednať od januára 2013.
Foto – Opel