Špičkový derivát sedanu Chrysler 300 absolvoval na autosalóne v New Yorku svoju premiéru. Predstavil sa v perleťovom lakovaní, s ponuro čiernou maskou chladiča, stmavenými krytmi svetlometov, výhražne formovaným predným nárazníkom, so zadným difúzorom a prítlačným krídlom na veku kufra. A samozrejme pod tradičným označením SRT8. Výnimočným ho robí predovšetkým mamutí vidlicový osemvalec HEMI. So zdvihovým objemom 6,4 l dosahuje maximálny výkon 347 kW (472 k) a jeho krútiaci moment kulminuje na úrovni 630 Nm.
Ako vidieť, v porovnaní s predchádzajúcou 6,1 litrovou verziou zaznamenáva progres už v kubatúre. Potom tých 30 kW (41 k) maximálneho výkonu navyše a plus 61 Nm, o ktoré stúpla hladina krútiaceho momentu, vyznievajú div nie ako samozrejmosť. Americkú filozofiu stavby ostrých exemplárov kopíruje aj päťstupňová automatická prevodovka. Ešteže dovoľuje sekvenčne radiť lopatkami pod volantom. A tak model s náturou lokomotívy pózuje na 20 palcových kovaných diskoch kolies, a cez ich lúče presvitajú adekvátne dimenzované kotúče a brzdové strmene Brembo. Tejto zostave sekundujú rozšírené prahy.
Chrysler 300 SRT8 sa na rýchlosť 96 km/h rozpohybuje za necelé 4 sekundy, stošesťdesiatkou uháňa za ďalších dvanásť sekúnd a keď pravačka na akcelerátore nepovolí, strelka rýchlomeru sa zastaví až na číslici 280 km/h. Pritom spotreba na diaľnici v porovnaní s menej výkonným starším vyhotovením klesla o celých 25 %. Taký je výsledok aplikácie systému variabilného časovania ventilov a schopnosti motora odpájať polovičku valcov pri nízkom zaťažení.
Najrýchlejší sedan Chrysler 300 sa v USA začne predávať v druhej polovičke roka.
Zdroj: 01
Zdroj: 02
Foto – Chrysler