Už niekoľko týždňov poskytujú výrazné výpredajové zľavy a rozpredávajú skladové zásoby. O pár mesiacov si už túto automobilku u dílerov nekúpite, z niektorých miest už takzvané Chevy vymizli úplne.

„Spoločnosť MaH Trenčín už vozidlá značky Chevrolet nepredáva. Keďže sme boli multibrandový dealer, ďalej predávame značku Opel,“ vraví pre TREND.sk vedúci predaja Robert Filip. Po uplatnení zliav, ktoré sa pohybujú od 15 do 25 percent, záujem o Chevrolety mierne vzrástol.

„Zaznamenali sme zvýšený záujem o značku Chevrolet. Momentálne platia na ne výpredajové ceny skladových zásob,“ vraví predajca Maroš Bobček zo spoločnosti Autotip.

Chevrolet funguje väčšinou u duálnych predajcov, to znamená, že v showroome sa prezentujú aj iné značky, konkrétne v prípade Chevroletu sú to autá Opel. „No a, samozrejme, ak bol predajca, ktorý mal len Chevrolet, tak musí od roku 2016 riešiť inú značku,“ dodal M. Bobček.

Zavreté pobočky 

Niektorí predajcovia už pobočky zavreli. „Vypredali sa pomerne rýchle. Ak auto stálo 17-tisíc, predávali sme ho aj po 11-tisíc. Momentálne riešime, čo budeme predávať ďalej,“ vraví vedúca predaja z Dream-Cars Jana Tomová.

Mesačne predali sedem až osem kusov, často si ich kupovali mladí ľudia, ktorí sa vrátili z Británie alebo USA domov a boli na značku navyknutí. Predajcovia síce odchádzajú, so servisom by však nemal byť problém a naďalej budú fungovať. Záručná doba sa však skrátila z pôvodnej päťročnej na tri roky.

Predaj Chevroletov stagnoval dlhodobo. V marci tohto roka sa ich predalo len 66 kusov, čo bolo o tretinu menej ako v rovnakom mesiaci vlani a zaradilo značku na 19. miesto v predaji. Podľa J. Tomovej značke poškodil duálny predaj so značkou Opel, ktorá je cenovo podobná a spája sa u niektorých motoristov stále s nemeckou kvalitou. Navyše Chevrolet posledné obdobie opakovane zvyšoval cenu, čo ohrozilo jeho predaj ešte viac.

Odchod je viditeľný aj v susednom Česku. Kým vlani mala táto značka v Česku zhruba tri desiatky predajní, v polovici tohto roka to už bude zhruba o polovicu menej, potvrdil Aktuálně.cz zdroj z českého zastúpenia Chevroletu.

Chevrolet konkuroval Opelu

V Európe Chevrolet pôsobí od roku 2005. Najprv prevzal modely zaniknutej značky Daewoo, ktorú koncern GM pohltil, neskôr prišiel s vlastnou paletou modelov Cruze, Aveo alebo Malibu. Autá sa vyrábajú v Kórei (Malibu v USA) a predávajú sa za nižšie ceny. Tieto vozidla boli konštrukčne spriaznené so značkou Opel, ktorá je dlhodobo v strate.

Chevrolet bol navyše terčom kritiky manažérov Opelu, ktorí vnímajú sesterskú značku ako zbytočný útok na postavenie európskej jednotky koncernu GM. S ich tvrdením sa nedá ani nesúhlasiť, stačí si porovnať takmer identické autá Opel Mokka a Chevrolet Trax.

Opel Mokka Zdroj: opel.sk

Chevrolet Trax Zdroj: archív

Ukončenie činnosti by malo zvrátiť stagnáciu dua Opel a Vauxhall (ide o značku Opel, ktorá sa pod týmto názvom predáva v Británii, v USA sa Opel predával pod značkou Saturn. Doplnené o 16:40 - značka Saturn v roku 2010 zanikla.) smerom k rastu. Opel tak získa priestor na nadýchnutie sa a potenciál definitívneho prekonania krízových časov.

Chevy sa zasa bude môcť naplno sústrediť na svoje kľúčové trhy - Rusko, USA a čiastočne na domácu Kóreu.

Príchod Cadillacu

Zatiaľ čo Chevrolet odchádza, na trh príde Cadillac. GM sa rozhodlo posilniť pozíciu Opelu v Európe v priebehu troch rokov a pridať pre zákazníkov americké synonymum luxusu v podobe populárneho Cadillacu.

Zmena uvažovania prišla s príchodom novej šéfky GM Mary Barraovej (ide o prvú ženu v histórii na čele koncernu), ktorá v americkom gigante GM začínala ako praktikantka.

Keď bývalý šéf GM Dan Akerson odchádzal, povedal, že vedenie podniku bude konečne viesť „dievča od áut“ a nie manažéri, ktorých predchádzajúca kariéra nemala s autami nič spoločné. Americká vláda v roku 2009 dala na záchranu automobilky 49,5 miliardy dolárov. Výmenou za pomoc v automobilke získala podiel 60,8 percenta, ktorý potom postupne predala.