Range Rover Sport bol jedným z tých áut, ktoré boli kontroverzné. Zarytí priaznivci značky si naň dlho nechceli zvyknúť, ale pravda je, že pomohla predaju automobilky.

Menší Rangie stále nedosahoval toľko kvalít v teréne ako väčší súrodenec, ale aj tak stále patrí k lepším zástupcom triedy. Nepopierateľne má však aj cestné ambície. Tieto sa snaží posunúť do popredia úpravca Hamann, donedávna špecializovaný na BMW.

Hamann si pre svoju konverziu vybral rovno najvýkonnejšiu verziu Supercharged, ktorá používa rovnaký motor ako Jaguar XKR, len s iným naladením. Úprava riadiacej jednotky by sa dala v tomto prípade nazvať letmým doladením. Prírastok výkonu je iba 15 kW (20 k) a 35 Nm.

Po úprave výkon dosahuje 390 kW (530 k) a krútiaci moment 660 Nm. To jemne zlepšilo dynamické vlastnosti. Zmenil sa ale soundtrack, ktorý táto strojovňa ponúka. Tu sú dve možnosti ukončenia nového výfukového prostredia. Prvú predstavuje štyri koncovky so štvorcovým prierezom o hrane 90 milimetrov. Ponúkaná alternatíva ukazuje dvojitú koncovku v strede zadného nárazníka.

Vonkajšia prezentácia auta zabila jeden z klincov do rakvy jazde v teréne. Aerodynamický balík podčiarkuje cestné určenie upraveného Range Roveru predným nárazníkom, obsahujúcim, v súčasnosti trendové LED denné svetlá.

Ostatné pohľady boli zmenené rozšíreniami blatníkov, prahmi, zadným nárazníkom a strešným spojlerom. Vnútro dostalo menšiu porciu. Hliníkové pedále a opierku nohy dopĺňajú rôzne rozmiestnené emblémy úpravcu.

Aby boli terénne vlastnosti úplne zabité, tak auto roluje na dvadsaťtri palcových kolesách s enormnými pneumatikami 315/25 R23.

Celá úprava, najmä v prezentovanej bielej farbe s tmavými diskami pôsobí tak inak. Nehodí sa veľmi do týchto končín. Skôr jej sedí Blízky východ.

Foto – Hamann