Zatiaľ je problematická obmedzená ponuka motorov, naopak, symetrický pohon všetkých kolies je pozitívom. Auto poháňa 1,6-litrový motor s prepĺňaním a výkonom 125 kW (170 k). Nepoteší absencia manuálnej prevodovky, ktorá by sa k športovému celku možno hodila viac než bezstupňový automat CVT. Ako sme však ukázali v teste predošlej verzie Subaru Outback, ani táto prevodovka nie je na zahodenie.

Obmedzená ponuka tiež znižuje počet konkurentov. Ak sú požiadavky štvorkolka, automat, rovnaká trieda a podobný výkon, tak ich reálne veľa nie je. Z najbežnejších značiek sa ako optimálne zvolený konkurent javí Škoda Octavia Combi 1,8 TSI 4x4. Na rozdiel od Levorgu má automaticky pripájateľný pohon zadnej nápravy cez spojku Haldex a automatickú prevodovku DSG so šiestimi stupňami.

Porovnanie parametrov

Subaru Levorg 1,6 GT Škoda Octavia Combi 1,8 TSI 4x4
Prevádzková hmotnosť 1531 kg 1450 kg
Rázvor 2650 mm 2680 mm
Objem batožinového priestoru 522/1446 l 610/1740 l
Výkon 125 kW (170 k)/4800-5600 ot/min 132 kW (180 k)/4500-6200 ot/min
Krútiaci moment 250 Nm/1800-4800 ot/min 280 Nm/1350-4500 ot/min
Prevodovka Bezstupňová CVT Automatická šesťstupňová DSG
Maximálna rýchlosť 210 km/h 227 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,9 s 7,5 s
Kombinovaná spotreba 6,9 l/100 km 6,4 l/100 km
Emisie 159 g CO2/km 149 g CO2/km
Prameň: technické údaje Subaru a Škoda

V technických parametroch dominuje české kombi. Aj keď len o kúsok. V reálnom svete sa rozdiel prejaví najmä na mokrej kľukatej ceste, kde príde vhod symetrický pohon všetkých kolies.

Porovnanie cien

Subaru Levorg 1,6 GT Škoda Octavia C TSI 4x4 Ambition
Základná cena 26 316 eur 26 540 eur
Metalíza 450 eur 502 eur
Hmlové svetlá - X
Disky s priemerom 17 palcov X 232 eur
Dvojzónová autmatická klimatizácia X 470 eur
Displej audiosystému 6,2 palca 5 palcov
Bluetooth X X
Tempomat X X
Kožený volant X X
Strešný spojler X X
Športovo ladený podvozok X 152 eur
Porovnateľná cena 26 766 eur 27 896 eur
Prameň: Cenníky Subaru a Škoda

Pri cenovom porovnaní má zase lepšiu pozíciu Japonec. Levorg vychádza s bohatou štandardnou výbavou lepšie ako Octavia. V Škodovke si možno vyberať z rozsiahlejšej doplnkovej výbavy.

Štvorkolkovú verziu Octavie sme už testovali, Subaru Levorg zatiaľ našimi rukami neprešiel.