Ale slovenská cena je úplne inde. Základ TCe 280 s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou je za 27 090 eur. V tomto prípade sa dá povedať, že je iba za toľko, lebo cena je naozaj priaznivá. Verzia s rovnakým motorom, ale s automatickou dvojspojkovou prevodovkou bude za 28 690 eur.

Renault Megane RS má pritom výkon 206 kW (280 k) a krútiaci moment 390 Nm. To stačí na zrýchlenie na stovku za 5,8 sekundy, bez ohľadu na zvolenú prevodovku. Manuál má maximum 255 kilometrov za hodinu, automat o 5 menej.

Z príplatkovej výbavy treba spomenúť, že takmer nevyhnutný balík Cup, obsahujúci samosvorný diferenciál, je za 1 550 eur. Balík RS Monitor s možnosťou pripojenia externej akčnej kamery je zase za 550 eur. Sedadlá Recaro vyjdú 2 050 eur a dvojmateriálové brzdy stoja 1 100 eur.

Renault Megane RS 03 Zdroj: Renault

Lakovanie z letákov, žltá Sirius a oranžová Tonic sú za 1 600 eur. Pre RS je takmer úplne zbytočná možnosť priplatiť za panoramatické strešné okno, keďže zvyšuje ťažisko a možno trochu znižuje tuhosť karosérie.

Pre porovnanie, lacnejší z Hyundaiov i30 N stojí 27 490 eur. Peugeot 308 GTi má aktuálne pozastavenú produkciu, kvôli meraniam WLTP, Ford Focus ST čaká na novú generáciu, Opel ešte Astru OPC nepredstavil a tak ku dvom zostáva len Honda Civic Type R za 33 890 eur. Avšak pri nej, ak chcete klimatizáciu, musíte zvoliť strednú výbavu za 35 190 eur. Lenže výkonovo je trochu ďalej.

Renaultu už na stránke funguje aj konfigurátor RS. Spolu s ním na trh prichádza aj malé Twingo GT s výkonom 81 kW (110 k). To stojí 13 490 eur s manuálom. Renault plánuje aj ostrejšiu verziu Megane RS Trophy, ktorá by sa mala ukázať na jesennom autosalóne, tento rok v Paríži.

Renault Megane RS 05 Zdroj: Renault