Obrovia s otvorenou ložnou plochou figurujú v ponuke viacerých automobiliek. Dlhoročne nezničiteľný status si vyslúžila Toyota Hilux, ale ani pri Mitsubishi L200, Volkswagene Amarok, či Isuzu D-Max nie sú problematické z hľadiska životnosti.
Najväčšie úspechy na Slovensku však žnú Ford Ranger a Nissan Navara. Druhý menovaný prichádza s úplne novou generáciou, ktorá má rafinovanejšie a elegantnejšie tvary. Ako nové auto hneď získal aj titul Pick-up roka 2016. V tejto kategórii nie je veľmi čo vyberať.
Ford Ranger zase prichádza s výrazným faceliftom, prinášajúcim okrem novej prednej časti hlavne kvalitnejší interiér. Automobilka propaguje, že spotreba klesla až o 17 percent pri zvýšení výkonu vďaka vylepšeniam motorov.
Základná cena Navary NP300 je 26 940 eur. Základ Rangeru stojí 23 988 eur. Ale kým Navara má predĺženú kabínu, Ranger disponuje iba krátkou. Predĺžená s motorom dosahujúcim takmer totožný výkon vychádza 27 588 eur. Stále sú obe autá len pracovnými nástrojmi. Mestský kovboj s potrebou prevážať napríklad motorku, či štvorkolku siahne po bohatšej výbave a dlhej kabíne so štyrmi dverami. Pre Ranger to znamená Limited a pre Navaru Tekna.
Ford Ranger 2,2 TDCI Limited | Nissan Navara dCi 160 Tekna | |
Prevádzková hmotnosť | 1993 kg | 1827 kg |
Rázvor | 3220 mm | 3150 mm |
Dĺžka ložnej plochy | 1549 mm | 1578 mm |
Výkon | 118 kW (160 k)/3700 ot/min | 120 kW (163 k)/3750 ot/min |
Krútiaci moment | 385 Nm/1500-2500 ot/min | 403 Nm/1500-2500 ot/min |
Prevodovka | Šesťstupňová manuálna | Šesťstupňová manuálna |
Maximálna rýchlosť | 175 km/h | 172 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 11,8 s | 12,0 s |
Kombinovaná spotreba | 7,3 l/100 km | 7,7 l/100 km |
Emisie | 191 g CO2/km | 201 g CO2/km |
Prameň: technické údaje Ford a Nissan |
Z porovnania technických údajov lepšie vychádza Ford Ranger, ktorý má napriek vyššej hmotnosti nižšiu spotrebu a aj lepšie dynamické parametre. Ale do karát Navare hrá možnosť zvoliť dvojspojkový sedemstupňový automat, Ranger zase drží plný počet hviezdičiek v crash testoch Euro NCAP.
Ford Ranger 2,2 TDCI Limited | Nissan Navara dCi 160 Tekna | |
Základná cena (s DPH) | 36 468 eur | 35 740 eur |
Metalíza | 660 eur | 510 eur |
Ochranný rám za kabínou | X | - |
Kožené čalúnenie | X | 1 470 eur |
Vyhrievané sedadlá | X | X |
Automatická klimatizácia | X | X |
Parkovacia kamera | 702 eur | X |
Adaptívny tempomat | 1 074 eur | - |
Navigačný systém | 426 eur | X |
Alarm | X | - |
Vyhrievané čelné sklo | X | - |
Porovnateľná cena | 38 256 eur | 37 720 eur |
Záruka | 2 roky bez obmedzenia km | 3 roky/100 000 km |
Prameň: Cenníky Ford a Nissan |
Celková cena hovorí v prospech Nissanu. Avšak cenový rozdiel 536 eur je menší ako je cena doplnkového rámu za kabínu, ktorý má Ranger v základnej výbave. Nezanedbateľné, najmä v zime je pri Forde aj vyhrievanie čelného okna v sérii. Aj napriek trochu vyššej cene je tesným víťazom práve modrý ovál.