Prvý model, ktorý výraznejšie využíval obrovské čelné sklo siahajúce až nad hlavy predných cestujúcich bol C4 Picasso. Menší Citroën C3 ho vo svojej druhej generácii dotiahlo ešte ďalej a siaha tak skoro až k zadným sedadlám.
Dlhé sklo má dokonca aj vlastné meno. Francúzi ho nazvali Zenith. Má pomôcť lepšej viditeľnosti z auta. V praxi je len málo situácií, kde je použiteľné. Jednou z nich je určite pohľad na semafór, ktorý svieti nad autom a z auta s bežným oknom sa treba nakláňať.
Sklo ale nie je novinkou, ktorá pribudla po facelifte. Úprava vzhľadu najviac postihla prednú časť auta. Nový predný nárazník zmenil najmä tvar nasávacieho otvoru. Lichobežník sa zmenšil a otočil. Naviac pribudol ešte aj druhý otvor nad značkou.
Tvary nezostali rovnaké ani na predných svetlách. Po zásahu majú výrazne zložitejší tvar, čo si vyžiadalo aj úpravu kapoty. Dopĺňajú ich LED svetlá na denné svietenie zakomponované do nárazníka. Menej nápadné sú úpravy zadnej časti. Konštruktéri a dizajnéri zapracovali hlavne na zadných svetlách.
Do vnútra sa dostali nové chrómové lišty. Mäkká prístrojová doska ponúkne viaceré farebné kombinácie. Pod prednou kapotou zostal jeden benzínový motor z pôvodného modelu a to 1,6 VTi s výkonom 88 kW (120 k).
Nové benzínové alternatívy sa nesú v takte troch valcov. Objem 1,0 litra a 1,2 litra odovzdáva výkon 50 kW (68 k), respektíve 60 kW (82 k). Z naftovej palety sú zatiaľ k dispozícii agregáty s označeniami HDi 70, e-HDi 70 a e-HDI 90. Číselné označenie vždy označuje výkon v konských silách. V tejto ponuke zatiaľ nepribudne nič.
Foto - Citroën