Bugatti Veyron je hlavne technickým skvostom, najmä kvôli tomu, že ako prvý prekonal bariéru 400 kilometrov za hodinu v prípade sériového auta. Dizajn je však v prvom rade funkčný. Verzia Grand Sport Venet má aj niečo naviac.

Bugatti zverilo jeden kus Veyronu Grand Sport do rúk francúzskeho umelca  Bernara  Veneta. On použil karosériu auta miesto plátna. Podobný prístup zvolilo aj BMW, ktoré program BMW Art Car drží pri živote už od roku 1975.

Karoséria Veyronu má dvojfarebný exteriér. Tmavá hnedá farba zahaľuje zadnú časť, kým predná je pokrytá oranžovými matematickými znakmi. Z diaľky môže zvolená farebná kombinácia vyzerať ako plamene. Odlišnej prednej a zadnej časti sú prispôsobené aj disky kolies. Predné dostali oranžové línie a zadné zase hnedé.

Aj interiér sa nesie v podobnom duchu a podobnej farebnej kombinácii. Koža hnedej farby na sedadlách je o niečo bledšia ako tá na prístrojovej doske. Vo výplni dverí pribudli rovnaké matematické vyjadrenia ako na prednej časti zvonka. Na niektorých miestach je možné nájsť vyšitý podpis umelca.

Bugatti Veyron Grand Sport Venet nebude sériovou záležitosťou. Vznikol len jeden kus a tak to má aj ostať.  Auto bolo predstavené v rámci akcie Art Basel v Miami Beach.

Technické parametre ostali ako pri normálnom Grand Sporte. Motor W16 so štvoricou túrb produkuje 736 kW (1001 k) a 1250 Nm. Zrýchlenie na stokilometrovú rýchlosť s takým arzenálom trvá iba 2,5 sekundy. Maximálna rýchlosť umeleckého diela je 407 km/h.

Foto – Bugatti