Aj keď tvary profilu a niektorých základných línií nesú odkaz Veyronu, šéf Bugatti, Wolfgang Dürheimer prehlásil, že z neho má iba minimum komponentov. Kupé využíva karbónovú konštrukciu a má byť od predchodcu lepšie v každom merateľnom aspekte.
Bugatti Chiron je od Veyronu o 82 milimetrov dlhší, o 40 širší a o 53 vyšší. Tiež pridal dalších 155 kilogramov, čo výslednú pohotovostnú hmotnosť dostalo na 1995 kilogramov. Väčšia veľkosť Chironu spôsobuje ale napríklad viac miesta na hlavu.
Bugatti Chiron - tvary sú skôr evolúciou Zdroj: Bugatti
Omnoho zaujímavejšie sú ale technické parametre. Motor s usporiadaním W16 a objemom 8 litrov sa môže zdať rovnaký, ale to je len hrubý základ. Nové periférie umožňujú dosiahnuť výkon 1103 kW (1500 k) pri 6700 otáčkach za minútu. Krútiaci moment 1600 Nm je dostupný od 2000 do 6000 otáčok, čo robí zo Chironu suverénne jedno z najvýkonnejších áut na svete aj keď berieme do úvahy rôzne špeciálne verzie.
Spojenie so sedemstupňovou automatickou prevodovkou s dvoma spojkami a pohonom všetkých kolies znamená dosiahnutie stovky za 2,5 sekundy. Na dvestovke je za menej ako 6,5 sekundy a tri stovky trvajú len 13,6 sekundy. Maximum je stanovené na 420 km/h, čo základnú verziu predchodcu prekonáva o 12 km/h.
Bugatti Chiron - nástupca najrýchlejšieho Veyronu Zdroj: Bugatti
Bugatti už má objednávky na 150 kusov Chironu, ktoré dostalo ešte pred samotným odhalením. Celkovo vyrobí 500 kusov, vrátane špeciálnych sérií. Auto s potenciálom stať sa najrýchlejším na svete má stáť 2,4 milióna eur. Prvé kusy sa k zákazníkom dostanú v októbri.
Prechodcu menom Veyron vyrábala automobilka patriaca do nemeckého koncernu Volkswagen od roku 2005, neskôr k základnej tisíckoňovej verzii pribudli rôzne špeciálne limitované edície vrátane roadsterov bez strechy.
Bugatti Chiron - tradičné prístroje ustúpili displejom Zdroj: Bugatti
Auto bolo okrem absurdných výkonov charakteristické aj maximálnym komfortom a možnosťou používať ho dennodenne, čo s inými autami takýchto parametrov nie je celkom možné. Úvodná cena dosahovala milión eur a traduje sa, že Bugatti na každom kuse prerábalo. Neskôr si tržby čiastočne vynahradilo limitovanými edíciami, ktoré cenu potlačili až na dva milióny.
Podľa informácií TRENDU sú na Slovensku minimálne dva kusy tohto superšportu, jedno je možné pomerne často vidieť aj na rôznych akciách v rámci Slovakia Ringu, keďže patrí majiteľovi okruhu. Dizajn Bugatti Veyron navrhol Slovák Jozef Kabaň, okrem iného autor novej Škody Superb.