Investície do sektora, kde sa väčšinou prijímajú rozhodnutia o budúcej výrobe dva až tri roky pred jej zahájením, klesli o tretinu na 1,66 miliardy libier.
„Zaznamenali sme, že firmy prinajmenšom odkladajú rozhodnutia, kým nebude väčšia istota,“ povedal novinárom generálny riaditeľ zväzu Mike Hawes. Automobilky tvrdo lobovali proti takzvanému brexitu, pretože to podľa nich môže znamenať zavedenie vývozných ciel, ktoré znížia konkurencieschopnosť výroby v Británii.
Zväz SMMT rovnako uviedol, že vývoz áut sa zvýšil o 10,3 percenta na 1,35 milióna. Druhý rok za sebou bol tak vývoz áut z Británie rekordný. Vývoz do EÚ vlani vzrástol o 7,5 percenta a na celkovom vývoze mal polovičný podiel. Vývoz do Spojených štátov stúpol o takmer polovicu a na celkovom vývoze sa podieľal 14 percentami. Zvýšil sa taktiež vývoz do Turecka, Japonska, Kanady aj Číny.
V Británii je celkom 15 automobilových tovární, ktoré priamo zamestnávajú 169-tisíc ľudí. V celom sektore pracuje 814-tisíc osôb, uviedol spravodajský portál BBC.
Automobilka Jaguar Land Rover vlani zvýšila výrobu o 11 percent na 544-tisíc vozidiel, Nissan o 6,5 percenta na 507-tisíc áut. Výroba vozidiel Mini sa zvýšila o 4,9 percenta na 210-tisíc a výroba vozidiel Honda o 12 percent na 134-tisíc. Výroba áut Toyota sa o päť percent znížila a dosiahla 180-tisíc vozidiel.
Japonská automobilka Nissan v októbri oznámila, že bude vo svojom britskom závode vyrábať dva nové modely. Nemenovaný zdroj agentúre Reuters povedal, že rozhodnutie urobila automobilka po tom, čo jej vláda sľúbila podporu, ktorá vyrovná prípadné straty konkurencieschopnosti spôsobené brexitom. Hovorca premiérky Theresy Mayovej uviedol, že vláda nedala žiadne priame sľuby o kompenzáciách za prípadné clá.