BMW X3 druhej generácie začínalo pôvodne s jedným dieselovým motorom X3 20d a jedným benzínovým X3 35i. K nim pribudlo časom aj slabší benzínový šesťvalec X3 28i a naftový šesťvalec X3 30d. V ponuke teda absentoval základný benzín a vrcholný diesel.
Odteraz je situácia iná a X3 bude možné objednať aj so štvorvalcom X3 20i spaľujúcim benzín a výkonným X3 35d na naftu.
Na jeseň bude teda základ zážihových motorov prezentovať 20i. Štyri valce v rade za sebou majú po 4 ventily každý. Časovanie ventilov mení systém Double-Vanos.
Turbo a priame vstrekovanie napomáhajú dosiahnutiu rovnakého výkonu, ako má verzia 20d, čiže 135 kW (184 k). Maximum prichádza v 4 800 otáčkach. Krútiaci moment 270 Nm sa ukazuje už od 1 250 otáčok za minútu.
Dvojliter je v štandardnej výbave kombinovaný so šesťstupňovým manuálom. V ponuke je však aj osemstupňový automat. V oboch prípadoch asistuje zlepšeniu spotreby systém BMW EfficientDynamics, ktorý obsahuje funkciu štart-stop.
Kráľom naftových agregátov sa stane novinka 35d. Twin Turbo použité na radový šesťvalec prezentuje lineárny nábeh sily, keďže najskôr sa roztáča menšie turbo a potom väčšie. To znamená výkon 230 kW (313 k) pri 4 400 otáčkach. Toľko svojho času dosahoval motor 5,0 V10 TDI od Volkswagenu. Krútiaci moment 630 Nm začína pri 1 500 otáčkach a končí pri 2 500.
Obe verzie bude možné konfigurovať od jesene. Konkurenciu modelu 35d nemožno hľadať u Audi, pretože najsilnejší diesel 3,0 TDI dosahuje 176 kW (240 k). Mercedes GLK 350 CDI tiež výkonovo zaostáva. Má ešte o 11 kW (26 k) menej ako Audi. Vyrovnávací útok je však iba otázka času.
Foto – BMW